کرمان؛

پوشش 62 درصدی بیمه سلامت در کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:1400مرکز درمانی دراستان کرمان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد جعفری در گفتگوی ویژه خبری درشبکه استانی کرمان با اشاره به شمار بیمه شدگان این اداره کل گفت: بیمه شدگان کرمان 1میلیون 800هزار نفر بیمه شده سلامت هستند که 62درصد جمعیت هستند.

وی افزود: ازاین تعداد 1میلیون و300هزارنفربیمه شده روستایی هستند و برای دسترسی به خدمات در 80نقطه ارتباطی استان امکان تعویض و دیگر خدمات بیمه ای برای این افراد در نظر گرفته شده است.

جعفری با بیان اینکه براساس قانون برنامه 5ماده 38بنابراین شد بیمه خدمات درمانی تغییرنام به بیمه سلامت یافته وتجمیع بیمه ها صورت گیرد اظهار کرد: این اقدام با این هدف که منتظر بیمار شدن مردم نمانده وسلامت محوری را سرلوحه کارداشته باشیم برنامه ریزی شد.

وی تاکید کرد: 1400موسسه درمانی در استان طرف قرار داد بیمه سلامت هستند که با مشارکت آنان ونیز توان خوب و تجارب جامعه پزشکی ارائه خدمات مطلوبی را در حوزه سلامت داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد:گردش ماهانه ما با مراکز درمانی 45میلیارد تومان است در طول یک سال اخیر 9میلیون بار این بیمه شده ها به مراکز درمانی مراجعه واز خدمات مختلف استفاده کرده اند.

جعفری تصریح کرد: به شکل میانگین هر فرد بیش از 4بار مراجعه به مراکز درمانی داشته است.

وی بیان کرد: رکن اساسی کار برای حفاظت از مردم دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است که میسر شود گام ههای بلندی برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه عوامل اجتماعی تامین کننده سلامت بیرون از دانشگاههای علوم پزشکی رقم می خورد تاکید کرد: شاید خلاصه این حرف این باشد که باید در سبک زندگی دنبال تغیراتی باشیم .

وی تغذیه درست، کم کردن استرس وحذف مصرف دخانیات وعوامل بیماری زا در زندگی که بعضا باعث بیماری های مزمن غیرواگیر شده را ازجمله پارامترهای سلامت ذکر کرد.

جعفری خاطرنشان کرد:این بیماری ها هزینه بالایی برای مردم ایجاد کرده ودر کنار آن کیفیت زندگی را نیز تحت تاثیر قرارداده اند که امیدواریم در قالب برنامه ای که بیمه سلامت تعیین کرده به تدریج باعث کاهش بیماری باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.