بندرعباس؛

پرداخت تسهیلات به متقاضیان بومگردی در هرمزگان

به متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بومگردی در هرمزگان تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، محسن ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری استان به مناسبت روزجهانی گردشگری گفت : به متقاضیان تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات ایجاد اقامتگاههای بوم گردی پرداخت می شود. 

وی افزود: این تسهیلات با سود چهار درصد و بعد از دریافت مجوز برای راه اندازی اقامتگاه های متناسب با بافت سنتی و قدیمی برای پذیرایی گردشگران، اختصاص می یابد. 

 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: امسال 25 مجوز اقامتگاههای بوم گردی در استان صادر شده است که تا کنون پنج اقامتگاه به بهره برداری رسیده است. 

محسن ضیایی گفت: این اقامتگاه ها در شهرستان های بندرعباس ، بندرلنگه ، قشم و جزیره هرمز است. 

وی افزود: تدوین بسته حمایتی از فعالان گردشگری داخلی و خارجی و استفاده بیشتر از ظرفیتهای جدید هتلها از مهمترین برنامه هایی است که برای رونق بیشتر گردشگری استان در دستور کار است. 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: در شش ماه امسال بدون آمار تعطیلات نوروزی 38 هزار مسافر در اقامتگاههای استان اقامت داشته اند . 

محسن ضیایی گفت: پارسال بیش از 4 هزار و 700 گردشگر خارجی از هرمزگان دیدن کرده اند که بیش از 4 میلیون و 270 هزار دلار درآمد داشت. 

وی افزود: پیش بینی می شود ارزآوری هر مسافر تا پایان سال به شش دلار برسد. 

سرپرست معاونت عمرانی استاندار هرمزگان در این مراسم گفت : توسعه زیرساخت های جزیره هرمز ، ساماندهی و آماده سازی خورآذینی در شهرستان سیریک و آماده سازی و افزایش اقامتگاه ها در جزیره ابوموسی از مهمترین برنامه هایی است که امسال برای توسعه بخش گردشگری استان در حال اجراست. 

مسعود دالمن افزود: بخش خصوصی نقش مهمی در رونق گردشگری استان دارد. 

سرپرست معاونت عمرانی استاندار هرمزگان گفت: رونق و توسعه بخش گردشگری در استان یکی از نمونه های مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

تجلیل از 21 فعال گردشگری استان از دیگر برنامه های امروز بود.
از دوم تا نهم مهر هفته گردشگری نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار