اصفهان؛

کاهش متوسط زمان رسیدن آتش نشانان اصفهان به محل حادثه 3 ثانیه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:بطور متوسط ماهیانه 860 مورد و روزانه 28 مورد اعزام به محل حریق و حادثه در سال گذشته گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آتشپاد بهزاد بزرگزاد در نشست خبری به مناسبت'روز ملی ایمنی و آتش نشانی' با بیان اینکه یکی از مهمترین پارامترها در عملیات آتش نشانی، مدیریت زمان است، افزود: هر سال تلاش آتش نشانی بر کم کردن زمان رسیدن به محل وقوع حوادث است زیرا در این شغل گذر هر ثانیه اهمیتی برابر با نجات جان یک انسان دارد.
وی با اشاره به نمودار فراوانی حوادث اصفهان در سال گذشته اعلام کرد: بیشترین فراوانی مربوط به سوانح خودرویی با 19 درصد افزایش و در رده های دوم و سوم محبوس شدن در اماکن و محبوس شدن در آسانسور بوده است.
بزرگزاد تصریح کرد: تعداد کل حریق ها در سال گذشته سه هزار و 757 فقره بوده که بیشترین آن مربوط به ضایعات(بیش از یکهزار و600 مورد)،آتش سوزی خودرو(بیش از 400مورد) و حریق اشجار و فضای سبز (بالغ بر 370 مورد) بوده است.
وی اضافه کرد: آمار حریق ضایعات در سال 94 نسبت به سال ماقبل از آن 10 درصد افزایش داشته و بیش از 325 مورد مکاتبه با شهرداری مناطق در باره جمع آوری ضایعات توسط واحد پیشگیری سازمان انجام شده است.
بزرگزاد اظهار کرد: بطور متوسط ماهیانه 860 مورد و روزانه 28 مورد اعزام به محل حریق و حادثه در سال گذشته گزارش شده است.
وی اعلام کرد: در سال 94، میزان رشد نجات یافتگان 10 درصد، کاهش فوت شدگان 6 درصد و تعداد آتش نشانان مجروح 15 نفر بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: آمار آتش سوزی ها(بدون ضایعات) در سال 94 نسبت به سال ماقبل از آن 3 درصد کاهش یافته که معادل 62 مورد کاهش در آتش سوزی است.
وی ادامه داد: این کاهش ناشی از کم شدن حریق منازل مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی، مراکز اقامتی، مراکز رفاهی و تفریحی و غیره بوده است.
بزرگزاد تاکید کرد: این سازمان بمنظور بهره مندی مناسب از امکانات موجود اقدام به تدوین و اجرای برنامه های نرم افزاری مناسب در راستای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها کرده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اصفهان، مهمترین نرم افزار های راه اندازی شده در این سازمان را سامانه 118(نمایش آدرس و کد پستی تماس گیرندگان با خط 125 از طریق تلفن های ثابت)، نرم افزار هیدارنت(نمایش کامل مشخصات هیدرانت ها(شیرهای آتش نشانی) در سطح شهر، نرم افزار تذرو (ضبط کلیه مکالمات انجام شده با بی سیم و خط 125) و نرم افزار AVL (مکان یاب لحظه ای خودروهای آتش نشانی) اعلام کرد.
وی همچنین از اختراع یک دستگاه هشداردهنده توسط آتش نشانان اصفهان خبر داد و گفت:این دستگاه هوشمند قادر به اعلام و مکان یابی حریق است و تغییرات ایجاد شده در تابلوهای اعلام حریق (در هر جا که باشد) را به ستاد فرماندهی از طریق ارسال سیگنال اطلاع می دهد.
بزرگزاد، اخذ پنج گواهینامه از شرکت QMS استرالیا را از دستاوردهای این سازمان دانست و تاکید کرد: گرفتن این گواهینامه ها باعث تحول بزرگی در این سازمان شده است.
وی همچنین از راهیابی سازمان آتش نشانی اصفهان به مرحله نهایی مسابقات بین المللی بهترین آتش نشانان جهان در کشور آلمان خبر داد و گفت: تیم آتش نشانی اصفهان سال گذشته در بین سه تیم برتر جهان قرار گرفت و تندیس نقره ای این مسابقات را از آن خود کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اصفهان با اشاره به برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته ایمنی و آتش نشانی اعلام کرد: برگزاری نخستین جشنواره طراحی پوستر آتش نشانی، مسابقه دوی امدادی با لوازم آتش نشانی، حضور آتش نشانان در روز بازگشایی مدارس با اهدا گل و دفترچه های راهنمای ایمنی، تجدید دیدار با جانبازان دفاع مقدس و برگزاری مسابقات یومار کشی (بالا و پایین رفتن از طناب) از جمله برنامه هایی است که تاکنون انجام شده است.
وی دیگر برنامه های این سازمان در روزهای آتی را برگزاری مانور بزرگ عملیاتی آتش نشانی(شامگاه ششم مهر) در خیابان کمال اسماعیل، برپایی نمایشگاه تجهیزات ایمنی و دستاورد های نرم افزاری(هفتم مهر) در چهارباغ عباسی و رژه خودروها و تجهیزات عملیاتی این سازمان(هفتم مهر) روبروی گلستان شهدا عنوان کرد.
در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که حین عملیات خاموش کردن حریق، هواپیماهای دشمن مجدداً اقدام به بمباران پالایشگاه کردند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان شد.
طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.
'روز ملی ایمنی و آتش نشانی' با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین یادآوری حماسه آفرینی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار