مشهد؛

گشایش اولین مرکز شهید پژوهی دانش آموزی امیدهای انقلاب

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا پایان سال تحصیلی جدید 17 مرکز جدید شهید پژوهی در مدارس استان افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا رمضانی در مراسم افتتاح مرکز شهید پژوهی در دبستان شاهد تحقیقی با اشاره به اینکه 30 مرکز شهید پژوهی در استان داریم ، افزود: امیدورایم تا پایان سال تحصیلی جدید 17 مرکز دیگر نیز افتتاح شود.

وی تصریح کرد: طرح بزرگ شهید پژوهی ملی است و مبتکر آن آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده است که پارسال در مدارس استان و علی الخصوص مدارس شاهد اجرا آن بودیم.

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما احساس کردیم مراکزی که پشتوانه های پژوهشی برای دانش آموزان در موضوع شهید پژوهی در استان کم است و امروز شاهد افتتاح اولین مرکز شهید پژوهی در ناحیه 6 مشهد هستیم که در استان سی امین مرکز می شود که امروز افتتاح شد.

رمضانی افزود: این مراکز موظفند دانش آموزان پژوهشگر در حوزه ایثار و شهادت را هم به لحاظ اسناد مکتوب شهدا و هم به لحاظ کتاب ها و هم زمینه حضور آن ها را به عنوان مصاحبه کننده با خانواده شهدا فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان پس از گردآوری آثار در اسفند امسال آثار آنها داوری خواهند شد و در هفته بزرگداشت معلم دومین اختنامیه طرح پژوهش محوری برگزار می شود.

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اموزش و پرورش خراسان رضوی به اعتبارات این مراکز اشاره کرد و افزود: این طرح یک طرح خودجوش است که اعتبار آن از منابعی است که در حوزه ترویج ایثار و شهادت اختصاص داده می شود ایجاد شده است.

رمضانی گفت: در این مرکزشهید پژوهی 6000 هزار کتاب دارد که دانش اموزان می توانند برای تحقیق و پژوهش خود استفاده کنند واین مدرسه امکاناتی از قبیل اینترنت و آزمایشگاه نیز مجهز است.

انتهای پیام //ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار