اصفهان؛

مرگ گونه نادر جانوری کاراکال در بادرود

رئیس انجمن حافظان محیط زیست بادرود گفت: بر اثر برخورد وسیله نقلیه با کاراکال این گونه نادری جانوری دچار جراحات شدید شد و از بین رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالعظیم شکاری رئیس انجمن حافظان محیط زیست بادرود با اعلام این خبر گفت: متاسفانه بر اثر برخورد وسیله نقلیه با کاراکال در بلوار حرم امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود این گونه نادری جانوری از ناحیه شکم دچار جراحات شدید شد و از بین رفت.
وی افزود: برای دومین مرتبه است که این جانور کمیاب در طی 2، 3 سال گذشته بر اثر سهل انگاری و بی اطلاعی افراد تلف شده اند.
شکاری گفت: کاراکال یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) بوده و از گونه های کمیاب به شمار می رود.
کاراکال عمدتا در نواحی بیابانی و حاشیه بیابان های مرکزی ایران زندگی می کند اما در برخی مناطق کوهستانی نیز مشاهده شده است.
کاراکال به لحاظ جثه از گربه وحشی، گربه جنگلی و گربه شنی بزرگتر بوده و به دلیل مهارت بالا در شکار و جثه نسبتا بزرگ، علاوه بر طعمه های کوچک و پرندگان، پستانداران بزرگتری نظیر آهو، جبیر، بره ها و بزغاله های وحشی و گوسفندان اهلی را نیز شکار می کند.
بادرود به عنوان زیستگاه گربه سانان بیابان مرکزی ایران که دارای انواع گربه سان از قبیل کاراکال، گربه وحشی، یوز آسیایی، گرگ، کفتار و ... است، نیازمند توجه ویژه مسئولان حفاظت از محیط زیست جهت صدور مجوز منطقه شکار ممنوع می باشد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.