مشهد؛

تشکیل کمیته ی اجرایی حقوق شهروندی کودکان دارای شرایط خاص

با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نخستین جلسه ی بررسی راهکارهای تحقق سلامت اجتماعی و حراست از حقوق شهروندی کودکان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی در این جلسه با بیان اینکه سلامت اجتماعی از جمله اصلی ترین مولفه های حقوق شهروندی است، گفت: باید زمینه برای آشنایی افراد با این مهم و حضور موثر آنان در جامعه از سنین کودکی فراهم شود.

وی با اشاره به نقش موثر آموزش های حقوق شهروندی در سنین ابتدایی زندگی و توسط خانواده ها، افزود: فراهم ساختن شرایط برای ارائه این قبیل تعالیم به کودکان فاقد خانواده و یا دارای خانواده های آسیب دیده از جمله اصلی ترین وظایف دردستور کار اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی است.

سلجوقی اظهار داشت: در همین راستا کمیته اجرایی بانوان با هدف حراست از حقوق شهروندی کودکان دارای شرایط خاص با حضور فعال موسسات خیریه ذی صلاح، بخش خصوصی علاقمند، اصناف و دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مددکاری، آموزش های مورد نیاز کودکان برای آشنایی با حقوق شهروندی و حمایت های لازم از جامعه هدف ساکن در مراکز نگهداری بهزیستی و کمیته امداد به منظور پشتیبانی در امر اشتغال، ادامه تحصیل و ازدواج آنان از جمله اصلی ترین اهداف تشکیل این کمیته اجرایی است.

وی گفت: در قالب این کمیته اجرایی امکان استفاده حداکثری از ظرفیت های زنان علاقمند، توانمند و فعال اجتماعی برای تشکیل گروه کاری و اتاق فکر فراهم می شود.

لزوم حضور فعال ادارات کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای و بهزیستی برای پیشبرد اهداف تدوینی و تمرکز فعالیت ها در حواشی شهر مشهد برای کمک به کودکان خانواده های آسیب دیده و درمعرض فروپاشی از دیگر تاکیدات سلجوقی در این جلسه بود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار