شیراز؛

رابطه روغن زیتون و پوکی استخوان

مصرف روغن زیتون به افراد در معرض ابتلا به پوکی استخوان توصیه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یاسمین فتحی یک کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در تعریف پوکی استخوان گفت: "استئوپروز" یا پوکی استخوان به معنای کاهش تراکم در استخوان ها است که می تواند منجر به نازک شدن بافت آن و افزایش احتمال شکستگی استخوان، به ویژه در مهره های کمری، گردن و استخوان ران شود.
وی ادامه داد: کاهش تراکم و استحکام استخوان، یک روند وابسته به سن، طبیعی و ثابت در بیولوژی انسان محسوب می شود که برای مردان و زنان، به صورت یکسانی تاثیرگذار است.  
یاسمین فتحی افزود: "اولئوپئین" که از ترکیبات اصلی روغن زیتون است و در زیتون و برگ های زیتون وجود دارد، سبب افزایش تشکیل سلول های سازنده استخوان(استئوبلاست ها) شده و اثرات پیشگیرانه ای در برابر تحلیل استخوان دارد.
فتحی با اشاره به تاثیر مصرف روغن زیتون در کاهش نشانه های پوکی استخوان در مبتلایان، اضافه کرد: "پلی فنول" های موجود در روغن زیتون می تواند در پیشگیری از تولید سلول های استخوان خوار(استئوکلاست ها) مفید باشد.
این کارشناس ارشد تغذیه به افراد در معرض پوکی استخوان، به ویژه بانوان یائسه و سالمندان، توصیه کرد تا مصرف زیتون و روغن زیتون بکر را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: رابطه ، روغن ، پوکی ، استخوان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله علیزاده
۰۹:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
مادر م 50 پوکی استخوان دارد چ نوع روغن گیاهی
آخرین اخبار