یاسوج؛

صادرات 740 هزار دلاری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 740 هزار دلار گیاه دارویی و دام زنده سالجاری از این استان به خارج کشور صادرات شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با اشاره به ظرفیت های بالای صادراتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: یکهزار راس دام زنده این استان سالجاری به ارزش 240 هزار دلار از گمرک هرمزگان به خارج کشور صادرات شده است .

وی ادامه داد: همچنین 12تن گیاه دارویی خشک شامل پنیرک، به لیمو و استویا به ارزش 500هزاردلار از گمرک غرب تهران به خارج کشور صادرات شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشتر گیاهان دارویی صادر شده در شهرستان باشت این استان تولید شده است.

گوهرگانی نبود تجار صادره کننده محصولات کشاورزی از گمرک کهگیلویه و بویر احمد را یکی از موانع تحقق برنامه های صادراتی بخش کشاورزی استان دانست و افزود: سیب درختی و دیگر محصولات تولیدی این بخش از گمرکات دیگر استانها صادرات می شود.

وی تصریح کرد: سال 95 یکهزار دلار صادرات از گمرگ استان و 500 هزار دلار از گمرک دیگر استانها برای بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود که این استان تجار صادرکننده محصولات کشاورزی ندارد.

 میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد در سالجاری هفت هزار دلار پیش بینی شده که از این میزان پنج هزار دلار مربوط به بخش صنعت و معدن و سهم بخش های کشاورزی و بخش صنایع دستی هر کدام یکهزار دلار است.

2 میلیون و 300هزار دلار کالای صنعتی در شش ماهه نخست سالجاری از گمرک کهگیلویه وبویراحمد صادر شده است و بخش کشاورزی و صنایع دستی از گمرک استان هیچ صادراتی نداشته اند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.