کرمانشاه؛

آغاز سرشماری زنبورستان های کرمانشاه

سرشماری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرشماری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور ازسوم مهر ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

بهرام خانی هدف از این سرشماری را جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق مربوط به زنبورستان‌ها عنوان کرد و گفت: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق‌ خواهیم توانست برآورد دقیق‌تری از میزان عسل تولیدی در استان داشته باشیم.

خانی با بیان اینکه سرشماري منطبق با واقعیت می تواند تاثير بسزايي در برنامه ریزی كلان جهت افزايش توليد عسل در استان داشته باشد، از زنبورداران خواست تا با ماموران سرشماری همکاری کرده و جمعیت درست کلنی های خود را در اختیار آنها قرار دهند.

خانی افزود: تمامي خدمات و مجوزها بر اساس اطلاعات اين سرشماري به زنبورداران داده خواهد شد.

خانی در ادامه تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان را 220 هزار کلنی دانست و گفت: سال گذشته در مجموع 2300 تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد که برنامه‌ریزی‌ برای رسیدن این میزان به سه هزار تن تا پایان سال انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هرگونه جابجایی و تردد کندوها توسط زنبورداران در زمان انجام سرشماری ممنوع است، گفت: پس از اتمام زمان سرشماری زنبورداران می‌توانند مجوز جابجایی دریافت کنند.

وي سپس با بیان اینکه تعداد كلني‌هاي زنبوردار فقط در زمان سرشماري قابل تأييد بوده و پس از پایان دوره سرشماري هيچگونه تأييده‌اي صادر نمي‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مختلف با بکارگیری کارشناسان ناظر عضو سامانه پهنه‌بندی دهستان‌ها، تشکل‌های زنبورداری، مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها سرشماری زنبورستان‌ها را انجام می‌دهند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.