ترویج فرهنگ شاهدپژوهی ویژه شهدای دانش‌آموز

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های متعدد برای آشنایی با سیره شهدای دانش‌آموز در طول سال تحصیلی به ویژه هفته شهید و شهادت خبر داد.

محمد حسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شهدای دانش‌آموز و آشنایی نسل حاضر با این افراد گفت: هر ساله به مناسبت‌های مختلف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های متعددی برای نهادینه کردن این فرهنگ ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی 36 هزار شهدای دانش‌آموز در سراسر کشور وجود داشته که اکثر آن‌ها پسران بوده‌اند و در مواردی که ترور یا بمب‌گذاری وجود داشت دختر در گروه شهدا قرار گرفتند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش عنوان کرد: سال گذشته برای آشنایی بیشتر و پررنگ جلوه دادن نقش شهدای دانش‌آموز در هفته بزرگداشت شهید و شهادت 18 اسفند ماه ویژه شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

کفراشی‌ افزود: در این هفته مدارس مناطق و استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی برای احیای نام و سیره‌ شهدای دانش‌آموز تدارک می‌بینند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این برنامه‌ها در برخی استان‌های کشور برنامه‌های شاهد‌پژوهی پیش‌بینی شده که در این برنامه پیرامون روحیات، رفتار‌ها و سیره شهدای دانش‌آموز برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار