یاسوج؛

آغاز طرح آموزش ایمنی دربرابر حوادث و سوانح در مدارس یاسوج

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید طرح آموزش ایمنی در برابر حوادث و سوانح در مدارس این شهر آغاز شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد رستمی در جمع دانش آموزان هنرستان طالقانی افزود: همه مدارس و مهدکودک های شهر یاسوج زیر پوشش آموزش های پیشگیری از حوادث قرارگرفته اند.

وی اظهار داشت: فعالیت های آموزشی و پیشگیری این سازمان برای تامین ایمنی مدارس و دانش آموزان باعث شده است تا آمار حوادث در مدارس و جامعه کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج ابراز کرد: با این آموزشها، دانش آموزان به علت قرار گرفتن در یک سیستم آموزش ایمن، از توانایی شناسایی و کنترل حوادث بهره مند می شوند و می توانند به عنوان یک آتش نشان یار به خود و افراد حادثه دیده کمک کنند.

وی با بیان اینکه آموزش ایمنی برای دانش آموزان از اولویت های سازمان آتش نشانی است اظهار کرد: در حال عملیاتی کردن طرح بزرگ آتش نشان یار دانش آموز هستیم.

وی گفت: در این راستا با مانورهای هر دانش آموز یک آتش نشان، فرهنگ ایمنی را بیش از پیش افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه قرار است در مقاطع مهد کودک، ابتدایی و راهنمایی، آموزش های ایمنی بصورت نظری، تصویری و عملی ارائه داده شود، اظهار داشت: در تمام مهدهای کودک یاسوج آموزش با مربیان حرفه ای کودکان و با استفاده از برنامه های متنوع و نمایش های عروسکی اجرا می شود.

وی ادامه داد: کودکان را سوار خودروهای آتش نشانی کرده و برای آنها عکس یادگاری با تجهیزات خاموش کننده و کلاه ایمنی با عنوان ˈ آتش نشان کوچکˈ گرفته می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: آموزش بدون انجام اقدامات پیشگیرانه نمی تواند بطور کامل موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل این سازمان برای استعلام ایمنی مدارس از یک لیست کنترل برخوردار است که شامل وضعیت بنا، تجهیزات اطفاء حریق، تردد دانش آموزان، شیر آتش نشانی، سیستم اعلام حریق، سیستم گرمایشی، سیستم برق و راه های خروج اضطراری است.

رستمی گفت : ارتباط دوسویه با دانش آموزان مهم ترین شاخص درکاهش حوادث وسوانح شهری دراین شهر است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.