مشهد؛

پاکسازی 5 غار در روز ملی غار پاک در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پاکسازی همزمان پنج غار درروز ملی غار پاک دراین استان خبرداد.

پاکسازی 5 غار در روز ملی غار پاک در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛،حمید صالحی گفت: با پیشنهاد انجمن غارشناسی و تصویب کارگروه غارشناسی استان ، در روز غارپاک همزمان پنج غار در خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان ،طبیعت دوستان و اعضای انجمن غارشناسی و هیات کوهنوردی استان پاکسازی شد.

وی افزود: غار مغان در بینالود ، غارهای مزدوران و بزنگان در سرخس ، غار زوکنان  در چناران ، غار بیمارآب  در مشهد غارهایی بودند که در این روز از وجود زباله پاکسازی شدند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: غارها حفره های کوچک و بزرگی در دل زمین و کوه ها هستند که ارزش های فراوان دیرینه شناسی و اکولوژیکی دارند و در هردوره از زندگی بشری جایگاهی خاص داشته و دارند . چه در زمانی که بعنوان زیستگاه و جان پناه انسان مورد استفاده بوده و یا درحال حاضر که از لحاظ دیرینه شناسی و شناخت ارزش های اکولوژیکی و زیبایی شناختی اکوسیستم های طبیعی مورد مطالعه قرار می گیرد .

 صالحی افزود: غارها به عنوان مکان نزول وحی بر پیامبر رحمت نزد مسلمانان جایگاه ویژه ای داردو امسال به‌مناسبت هفتمين سال پاك سازي غارها؛با مديريت انجمن غار و غارشناسي استان و نيز باشگاه تخصصي غارنوردي و دره‌نوردي كاوشگران و حمايت‌هاي خوب كارگروه غارشناسي استان، استانداري ، هيئت كوه‌نوردي و صعودهاي ورزشي استان و شهرستان مشهد، و همراهي كارگروه حفظ محيط كوهستان، و اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگری ، شهرداري مزداوند، 5 غار ارزشمند استان (مزداوند، بزنگان، مغان، بيمار آب و زوكنان) پاك‌سازي و فرهنگ‌سازي حفاظتي شد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.