شیراز؛

فلسفه ائمه جمعه بازگو کردن مصالح و مفاسد جامعه است

ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه سخنگوی دولت نیستند و در جناح های سیاسی جایی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه درفارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه تریبون نمازجمعه بلندگوی دولت نیست و حساب ائمه جمعه از جریان های سیاسی جداست، گفت: ائمه جمعه تکلیف محور هستند و وظیفه آن ها امربه معروف و نهی از منکراست وهیچ گاه درقالب جناح های سیاسی نگنجیده اند.
وی بیان کرد: آنچه به صلاح و یا به ضررمردم است درخطبه های نماز جمعه بازگو می شود.
آیت الله ایمانی بااشاره به این که ائمه جمعه به عنوان نمایندگان ولی فقیه بیانگر افکار رهبری هستند افزود: آن ها همیشه این وظیفه را داشته اند که مواضع رهبر معظم انقلاب را برای مردم تبیین کنند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه کارهای  مثبت دولت را به صراحت تشویق وکارهای منفی دولت رابا نقدمنصفانه بیان کرده اند.
امام جمعه شیراز اطهارداشت: ما اینجا امام جمعه کشور ترکیه یا عربستان نیستیم که دولت یک نسخه نوشته شده را به آنها بدهند و آن را بیان کنند لذادولتمردان باید آستانه تحمل و نقدپذیری خود را بالا ببرند وتوقع نداشته باشند که مطبوعات از آن ها تعریف و تمجید کنند.
امام جمعه شیراز دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغاز سال تحصیلی جدید وبازگشایی مدارس تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از مجموعه های موثر و فراگیر در شکل گیری و تربیت جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: سندت حول آموزش و پرورش ساله ای سال است که درشورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده لذا از مجموعه آموزش وپ رورش انتظارمی رود که اقدامات لازم را برای اجرای این سند فراهم کند.
آیت الله ایمانی درادامه با اشاره به تهدیداتی که ازجامعه غرب بنیان خانواده درجامعه مارا باخطر فروپاشی روبه رو کرده ازنخبگان و صاحب نظران خواست تابه هدایت نسل امروز و فردای جامعه بپردازند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار