اصفهان؛

آشفتگی دینی؛ تنها دلیل مشکلات جامعه امروز

یک استاد حوزه با بیان اینکه با وجود تأکید دین بر خانواده امروز آشفتگی سلامت خانواده را در معرض خطر قرار داده و سن ازدواج بالارفته و طلاق نیز افزایش یافته است، گفت: این مسئله به دلیل آگاهی و مسائل اقتصادی نیست بلکه استاندارد دین در زندگی ها نیست و نظم دین از بین رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام ولمسلمین سید علی اکبر محسنی در مراسم تربیت جامعه و خانواده علوی که در دادگستری اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: دین ما داعیه جهانی دارد و پیامبر و امام ما نیز جهانی است و این وظایفی را برای ما ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه ما باید در معرفی درست شیعه بکوشیم، افزود: اگر کسی در مورد شیعه در اینترنت جستجو کند به غم، عزاداری، لباس مشکی، قمه زنی و موارد دیگر بر می خورذ در حالی که دین ما از غدیر آغاز می شود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه 23 سال زحمت پیامبر تنها در گرو ابلاغ غدیر بوده است، تصریح کرد: ولایت امیرالمومنین مسئله فردی نیست و ما باید در عین گرامیداشت محرم دین خود را با غدیر و نشاط غدیر به دنیا عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین نعمت ولایت است و عمل به ولایت را باید هر روز در خود بررسی کنیم، ادامه داد: امروز وظیفه ما نسبت به گذشتگان بسیار بیشتر است و باید در مراسم مذهبی نشاط هویدا باشد.

حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه اسلام دین خانواده است، اشاره کرد: خداوند پس از خلقت آدم زوج برای او آفرید و با همسرش او را در بهشت جای داد و شیعه از خانه و خانواده پیامبر و علی (ع) شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه حضرت یوسف هم در زندان خانواده خود را معرفی می کند، ابراز کرد: بهشت یک پارک خانوادگی است و جهنم جایی است که همه از هم فرار می کنند و در زیارت عاشورا هم به امام حسین و خانواده ایشان سلام می دهید.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه با وجود تأکید دین بر خانواده امروز آشفتگی سلامت خانواده را در معرض خطر قرار داده و سن ازدواج بالارفته و طلاق نیز افزایش یافته است، گفت: دلیل این مسئله این است که دختر مانند میوه است که اگر سر وقت چیده نشود از بین می رود.

وی با بیان اینکه این مسئله به دلیل آگاهی و مسائل اقتصادی نیست چراکه بیشترین طلاق در قشر تحصیل کرده و مرفه است، عنوان کرد: گاهی درک افراد با مدرک به اندازه سیکل هم نیست و دلیل اصلی این است که استاندارد دین در زندگی ها نیست و نظم دین از بین رفته است.

حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه کمترین میزان نظم در مدارس توصیه می شود و نظمی که در احادیث به آن اشاره شده است نظم در دین است، خاطرنشان کرد: کسانی که در عاشورا مقابل امام حسین قرار گرفتند به دلیل این است که نظم در دین خود نداشتند و به طور صریح گاهی احساس نیاز ما به گوشی تلفن همراه بیش از دین است.

وی با اشاره به اینکه دین به معنای سبک زندگی است اما زندگی ما تنها به دنیا خلاصه نمی شود، بیان کرد: دین یعنی دانستن اینکه از کجا آمده ایم، کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت و پیامبر نیز می فرماید که هیچ پدر و مادری گناهکارتر از کسی نیست که فرزندش جاهل به دنیا و آخرت تربیت شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه دنیا مانند شکم مادر است که دز آن جنین رشد می کند اما در سه حالت ناقص، بیمار و سالم متولد می شود، گفت: انسان های ناقصتا پایان عمر ناقص است و انسان بیمار به دلیل مراقبت نکردن های پدر و مادر است، ناقصان در دین تا ابد در جهنم هستند و دین آمده تا ما سالم در آخرت متولد شویم.

وی با بیان اینکه اگر دین ما ناقص شود گاه نماز می خوانیم اما بداخلاق هستیم، افزود: به قضات توصیه می کنم که مراقب باشید حق ناحق نشود و فکر نکنید که حساب و کتاب تنها نربوط به میز دادگاه است و گمراهان کسانی هستند که در جامعه و خانواده خود اشتباه حکم می دهند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.