یاسوج؛

900 هکتار از مراتع و جنگلهای استان طعمه حریق شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون وقوع 69 فقره آتش سوزی منجر به از بین رفتن حدود900 هکتار از مراتع و جنگلهای استان شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با اشاره به پوشش غنی جنگلی استان گفت:در سال جاری 69 فقره حریق در مراتع و جنگل های استان رخ داد که منجر به از بین رفتن 889 هکتار از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با بیان اینکه سهل انگاری گردشگران و تعمد سود جویان از علل اصلی این آتش سوزی ها بوده است ادامه داد: اگر حضور پررنگ و فعال مردم نبود این میزان خسارات به 3 برابر افزایش پیدا می کرد.

سرهنگ محمد رحیم برزمند به نقش پررنگ مردم در اطفای حریق در منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در مهار آتش سوزی ها موجب کاهش خسارات این حوادث شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با بیان اینکه رسانه ها در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی نقش بسیار تاثیرگذاری دارند ادامه داد: تلاش می کنیم با برگزاری کارگاه های آموزشی شیوه های صحیح کمک رسانی در این زمینه را به جامعه هدف خود آموزش داده و زمینه کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی را فراهم کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.