سروری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

90 درصد از کسبه محور 17 شهریور از بسته شدن این محور ناراضی هستند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با باین اینکه بیش از 90 درصد از کسبه محور 17 شهریور از بسته شدن این محور ناراضی هستند، گفت: به دنبال آن هستیم که حمل و نقل عمومی به میدان امام حسین(ع) برسد.

90 درصد از کسبه محور 17 شهریور از بسته شدن این محور ناراضی هستندپرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع بازگشایی محور 17 شهریور، اظهار داشت: این موضوع به کمیسیون اهاله شد، به همین دلیل ابتدا یک نظر سنجی را از کسبه و ساکنین در خصوص این محور داشتیم و بعد از آن هم یک بررسی دقیق در مورد آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 2حوزه ساکنان و کاسبان را از یکدیگر تفکیک کردیم، افزود: در حال حاضر بیشترین نگرانی های ساکنان این محور از ناامنی ها و وجود معتادین ولگرد و همچنین تعدادی از زنان ولگرد بوده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: مسئله بازگشایی معبر در اولویت های بعدی مسئولان بود، اما به دلیل مشکلات به وجود آمده برای مردم محور 17 شهریور آنها معتقد بودن که باید نسبت به این موضوعات توجه جدی صورت گیرد.

سروری با تاکید بر اینکه در این رابطه با ناجا جلساتی داشتیم، گفت: بعد از این جلسات به این جمع بندی رسیدیم که یک پاسگاه ویژه ای در آن حوزه ایجاد کنیم که امنیت را به شهروندان و ساکنان این منطقه بازگرداند.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که با اراذل و اوباش، معتادین این محور به شدت برخورد شود، تصریح کرد: بدون شک اگر این افراد جمع آوری شوند، امنیت در آنجا مستقر می شود.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک با این امر در این حوزه رضایتمندی ساکنان افزایش پیدا کند.

سروری با اشاره به اینکه کسبه ما از مجموعه هایی هستند که بیشترین خسارت را در طی بسته شدن محور دیده اند، گفت: سطح نارضایتی آنها بالای 90 درصد بوده به این دلیل که رکود و بیکاری و عدم رونق در مجموعه های آنها به وجود آمده و همچنین مشکلات زیای برای آنها تولید شده است.

وی ادامه داد: چند بحث در خصوص این محور داشتیم که یکی از آنها بازگشایی معبر بود بر همین اساس جلسات با راهور و ناجا داشتیم که آنها مطرح کردند که از نظر فنی امکان بازگشایی وجود ندارد چراکه ترکیب میدان تغییر کرده و موضوع بازگشایی منجر به قفل شدن منطقه از غرب و شرق و جنوب می شود به همین دلیل این بازگشایی امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نکته بعدی که در خصوص کسبه وجود دارد، افزود: بحث رونق یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده است.

سروری ادامه داد: قرار است این پهنه یک پهنه فرهنگی شود به همین دلیل ما شهرداری تهران را مجبور کردیم که حجم خریداری های خود را الزاما از این منطقه انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه زمینه های رونق باید به این محور برگردانده شود، تاکید کرد: سه فاکتور برای کسبه گذاشته ایم که یا خود بیایند این محور را رونق دهند و شورا هم به آنها کمک کند و یا اینکه آن را به شهرداری اجاره دهند تا شهرداری آن را به رونق برساند و بعد شما فرمان مدیریتی آن را در دست بگیرید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در فاکتور سوم مطرح کردیم که در حد محدودی آنهایی که دیگر هیچ کدام از این دو فاکتور عنوان شده را قبول ندارند، شهرداری از آنها خرید کند.

سروری با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که حمل و نقل عمومی به میدان امام حسین(ع) برسد، گفت: شهرداری تهران را متقاعد کردیم که باید بازگشایی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در بحث رونق با شهرداری تهران هماهنگ کردیم که تقریبا آنها این کار را انجام می دهند.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر عده ای از کسبه نسبت به این موضوع انتقاداتی دارند، یادآور شد: به همین دلیل با کسبه هایی که منتقد هستند در کمیسیون جلسه ای گذاشتیم تا در خصوص طرح به صورت کامل با آنها مذاکره کرده و همچنین نقطه نظرات آنها استفاده کنیم تا اگر نقاط اصلاحی و تکمیلی دارند به آن رسیدگی و زمینه های اجرایی شدن طرح فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار