نشست وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس با کری و جانسون درباره یمن

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نشست مشترکی را با وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره یمن برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه الیوم السابع، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، روز گذشته (چهارشنبه) با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نشست مشترکی تشکیل دادند.
 
 این نشست با حضور اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن و همچنین عبدالطیف بن راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری، برگزار شد.

دبیرخانه شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست تحولات یمن و تلاش‌های فرستاده دبیرکل سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف دستیابی به راه‌حلی سیاسی و امنیتی فراگیر در این کشور، مورد بررسی قرار گرفت. تلاش‌هایی که بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت، طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس و نتایج کنفرانس فراگیر ملی انجام گرفته است.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن و ادامه تلاش‌های سازمان ملل برای تکمیل مذاکرات صلح تاکید کردند. راه حلی که به توقف درگیری‌ها در یمن و بازگشت امنیت و ثبات در این کشور منتهی شود.

همچنین در دفتر شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک، نشستی میان وزرای خارجه شورای همکاری و ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه، برگزار شد. 

در این نشست جوانب مشارکت استراتژیک میان شورا و فرانسه و همچنین مسائل جاری منطقه و مسائل بین‌المللی مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار