زاهدان؛

کشف بیش از ۲۸ تن مواد مخدر در مرزهای استان

مرزداران دلیر سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق کشور از قاچاقچیان کشف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان جان بر کف با هوشیاری و اقتدار هنگام پایش و حراست از مرزهای استان موفق به کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سوخت قاچاق در 6 ماه نخست امسال شدند.
 
وی افزود: نیروهای مرزبانی سیستان و بلوچستان در این مدت با دستگیری 72 نفر و به هلاکت رساندن 17 نفر از سوداگران مرگ توانستند 32دستگاه وسیله نقلیه حامل قاچاق را توقیف و افزون بر 28 تن و 335 کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک و حشیش را نیز کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان همچنین از آمادگی همه جانبه مرزبانی برای حمایت و تقویت سطح فعالیت بازارچه های مرزی خبر داد و گفت: با گسترده تر شدن حجم پایش و حراست از نوار مرزی استان روز به روز از فعالیت قاچاقچیان و وارد شدن خسارات سنگین قاچاق بر اقتصاد کشور کاسته شده است به طوری که مرزداران در 6 ماه نخست امسال موفق شدند ضمن توقیف 253 دستگاه خودور و شناور، از خروج قریب به 281 هزار و 211 لیتر فرآورده های نفتی از مرزهای کشور جلوگیری و میلیون ها ریال سرمایه های ملی را نیز به چرخه اقتصاد داخلی بازگردانند.

سردار حبیبی در ادامه به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز اشاره کرد و گفت: با اقدامات موثر مرزداران در این مدت 72 دستگاه وسیله نقلیه حامل اتباع بیگانه توقیف و 135 نفر قاچاقچی انسان به همراه 11 هزار و 504 نفر متجاوز مرزی دستگیر و بیش از 120 هزار و 633 نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز نیز از کشور طرد شدند.

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به ورود و خروج اتباع کشورهای همسایه به صورت مجاز از پایانه های مرزی استان از آمادگی مرزبانی برای استقبال از زائران بارگاه حضرت امام حسین (ع) در ایام محرم و اربعین حسینی خبر داد و گفت: امیدوارم شرایط برای استقبال و ارائه تسهیلات به کاروان‌های زیارتی افغانستانی و پاکستانی عازم عراق فراهم شده است و خدمت به این عزیزان در دستور کار مرزبانی استان قرار دارد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.