دومین پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز کره‌جنوبی برای ارعاب پیونگ‌یانگ

رویترز نوشت جنگنده‌-بمب‌افکن‌های آمریکایی برای دومین‌بار از زمان انجام آخرین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ، در آسمان کره‌جنوبی به قدرت‌نمایی پرداختند.

دومین پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز کره جنوبی برای ارعاب پیونگ‌یانگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو فروند بمب‌افکن مافوق صوت آمریکا امروز (چهارشنبه)، بر فراز آسمان کره جنوبی به پرواز درآمدند. یکی از این جنگنده‌ها در پایگاهی هوایی واقع در 40 کیلومتری «سئول،» پایتخت کره جنوبی، بر زمین نشست. این دومین پرواز نمایشی بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز آسمان کره جنوبی از زمان انجام آزمایش هسته‌ای از سوی پیونگ‌یانگ در 9 سپتامبر (19 شهریورماه)، است. 

منابع خبری وابسته به نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی با تأیید خبر پرواز دو فروند بمب‌افکن‌های راهبردی «لنسر بی-1بی»، از جزیره «گوآم»، آن را نمایش قدرت و تعهد ارتش آمریکا برای حفظ امنیت شبه‌جزیره کره و منطقه خواند. 

در ادامه گزارش آمده است: حدود 28 هزار و 500 نیروی نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند. 

دو فروند بمب‌افکن راهبردی و مافوق صوت «بی-۱ لنسر» آمریکا نیز 23 شهریور و چند روز پس از آنکه پیونگ‌یانگ، پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، بر فراز پایگاه هوایی «اوسان» کره جنوبی و با هدف نمایش همبستگی واشینگتن با متحدانش در منطقه به پرواز در آمدند. کره شمالی نیز در ادامه،  واشینگتن را به تلاش برای افزایش تنش‌ها در منطقه متهم کرد. در بیانیه‌‌ای که در تلویزیون دولتی کره شمالی قرائت شد ادعاها مبنی بر اینکه جنگنده‌های بی-1 قابلیت درگیری در جنگ تمام عیار هسته‌ای را دارند یک بلوف توخالی خوانده شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
خرج آن یک موشک ضد هوایی ارتش کره ی شمالی است.
آخرین اخبار