قم؛

احیای امر به معروف وظیفه همه مردم است

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه چهار گناه خیانت، دزدی، دروغ و زنا ویران‌کننده خانه و جامعه است گفت: نگوییم آب از سر گذشته است، زیرا ما وظیفه داریم امر به معروف کنیم.

احیای امر به معروف وظیفه همه مردم است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت‌الله‌ مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه و اصول خودگفت: پیامبر (ص)فرمودند چهار چیز است که اگر یکی از آن‌ها هم وارد خانه‌ای بشود آن خانه ویران و خراب خواهد شد؛ خیانت، سرقت، شرب خمر و زنا.

این مفسر قرآن افزود: متاسفانه دنیای امروز مبتلا به هر چهار مورد است و انواع و اقسام خیانت‌ها اعم از کلاهبرداری و ... وجود دارد و می‌بینیم برای درآمدهای نامشروع راه‌های مختلفی درست می‌کنند و در فضای مجازی تبلیغ دارند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: دنیا در حال ویران شدن است و در عین حال بیشترین ثروت‌های دنیا در راه ساختن سلاح‌های مخرب مصرف می شود؛ در یک آن یک هواپیما زده می‌شود که میلیون‌ها دلار پول آن است در حالی که در هر سال میلیون‌ها نفر در آفریقا بر اثر گرسنگی می‌میرند و چقدر بیمارانی هستند که برای نداشتن دارو می‌میرند و افرادی که نمی‌توانند به علت بی پولی تحصیل کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: این همه درآمدهای نفتی در عربستان وجود دارد که آل سعود خبیث آن در راه کشتار مسلمین استفاده می‌کند و اگر این ثروت در راه آبادنی صرف شود آیا فقیری خواهد بود.

استاد برجسته حوزه گفت: الان در خود مدینه فقرای زیادی وجود دارند و عجب این است که در کنار مخروبه‌های فقرا برج سازی کرده‌اند و پول‌های خود را در راه قتل و نابودی مسلمین در کشورهای دیگر اسلامی به کار گرفته‌اند.
 
آیت الله مکارم عنوان کرد: ما دو وظیفه داریم، وظیفه اولمان این است که به اندازه توان امر به معروف و نهی منکر کنیم و نگوییم دیگر آب از سر گذشته است و وظیفه دوم هم دعای برای تعجیل فرج آقا امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.