ملاقات وزیر کشور ایران با معاون اقتصادی و اجتماعی دبیرکل سازمان‎ملل

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: کمک های سازمان ملل و کشورهای حامی به جمهوری اسلامی ایران، کمتر از سه درصد هزینه های مستقیم ایران به جمعیت چند میلیونی مهاجرین و پناهندگان مقیم این کشور است.

ملاقات وزیر کشور ایران با معاون اقتصادی و اجتماعی دبیرکل سازمان‎مللبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که به نیویورک سفر کرده است در حاشیه نشست عالیرتبه جابجایی های گسترده پناهندگان و مهاجرین، با معاون اقتصادی و اجتماعی دبیر کل سازمان ملل ملاقات کرد.

در این دیدار وو هونگ بو معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: از جانب سازمان ملل، از دولت و ملت ایران برای میزبانی و آموزش مهاجرین و پناهندگان افغانستانی و بویژه جوانان تشکر می کنم.

معاون اقتصادی و اجتماعی دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: جابجایی های گسترده (مهاجران) باعث یک دغدغه بین المللی شده است و حضور سران ومقامات عالیرتبه کشورهای جهان در این اجلاس نیز نشان از اهمیت این موضوع دارد.
 
دراین ملاقات، رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، مسأله مهاجرت و پناهندگان را یک موضوع جهانی دانست که حل آن، مستلزم همکاری و مشارکت جامعه جهانی است.
 
وزیر کشور ایران خاطر نشان کرد: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و مهاجرین، ریشه در باورهای دینی و نگاه انسان دوستانه دولت و ملت ایران دارد.
 
رحمانی فضلی افزود: کمک های سازمان ملل و کشورهای حامی جمهوری اسلامی ایران، کمتر از سه درصد هزینه های مستقیم ایران به جمعیت چند میلیونی مهاجرین و پناهندگان مقیم ایران است.

وی گفت: سازمان ملل متحد و جامعه جهانی، باید تلاش کنند که امنیت وشرایط مساعد زندگی را برای بازگشت و اقامت مجدد مهاجران در کشور متبوعشان فراهم کنند.

رحمانی فضلی در این دیدار طراحی یک برنامه اقدام زمان بندی شده و مناسب سازمان ملل و جامعه جهانی برای مقابله با جابجایی های گسترده را خواستار شد و خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت با توجه به وضعیت نا امنی های منطقه، موج های شدید مهاجرت از منطقه به سمت اروپا به راه خواهد افتاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار