افغانستان از کره‎شمالی خواست تا آزمایش‎های هسته‎ای خود را متوقف کند

وزارت امور خارجه افغانستان، آزمایش‎های هسته‎ای اخیر کره شمالی را محکوم کرده و از این کشور خواست تا این‎گونه فعالیت‎های خود را متوقف سازد.

افغانستان از کره‎شمالی خواست تا آزمایش‎های هسته‎ای خود را متوقف کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه افغانستان، آزمایش‎های هسته‎ای اخیر کره شمالی را محکوم کرده و از این کشور خواست تا این‎گونه فعالیت‎های خود را متوقف سازد.

جمهور نوشت: وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه (۲۹ سنبله) با نشر اعلامیه مطبوعاتی آزمایش های هسته ای کره شمالی را بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.
 
در این اعلامیه آمده است: جمهوری اسلامی افغانستان آزمایش های اخیر هسته‎ای کره شمالی را که بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ انجام گرفته است محکوم کرده و بر این باور است که این گونه اقدامات باعث بروز تنش‎های بین المللی و رقابت های غیر سالم تسلیحاتی خواهد شد.

وزارت خارجه تاکید کرده است که جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس یک اصل، خواهان یک جهان و منطقه عاری از هر نوع اسلحه کشتار جمعی بوده و یک بار دیگر اعلام میدارد که مخالف گسترش سلاح های کشتار جمعی می باشد.

بنابر این، از کره شمالی می‎خواهد تا این نوع آزمایش ها را متوقف ساخته و با درنظرداشت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنان رعایت قوانین بین المللی آژانس انرژی اتمی در قسمت جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی از طریق مسالمت آمیز با جامعه بین المللی همکاری نماید.

وزارت خارجه گفته است که جمهوری اسلامی افغانستان بر موضع همیشگی خویش مبنی بر حل منازعات منطقه‎ای و بین المللی از طریق مذاکرات و گفتگوهای مسالمت آمیز دیپلماتیک تأکید کرده و امیدوار است تا کره شمالی به جای مبادرت به چنین آزمایش‎هایی، همکاری مؤثرتری را از راه مذاکرات سازنده بین المللی، دنبال نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار