قزوین؛

اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی

طرح نظام نوین ترویج کشاورزی از ابتدای مهرماه در استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گفت: همزمان با سراسر کشور از ابتدای مهرماه طرح  نظام نوین ترویج کشاورزی در 112 پهنه تولیدی-ترویجی استان اجرا می شود.

فاطمه خمسه افزود: نظام نوین ترویج در قالب طرح پهنه بندی با هدف افزایش ضریب نفوذ کارشناسان و متخصصان کشاورزی در مراحل کاشت،داشت و برداشت و مراحل پس از برداشت اجرا خواهد شد .

وی با اشاره به تقسیم مراکز خدمات کشاورزی استان به 112 پهنه در طرح نظام نوین ترویج، گفت: این پهنه ها انواع خدمات و امورمربوط به بخش کشاورزی را به کشاورزان ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: در این طرح، مراکز خدمات جهاد کشاورزی به چندین روستا تقسیم شده و به هرکدام از آنها یک کارشناس مسول پهنه که الزاما کارشناسان متخصص کشاورزی است اختصاص می یابد که همه فعالیت های آموزشی و ترویجی از سوی وی صورت خواهد گرفت.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی افزود: اجرای طرح نظام ترویج می تواند فعالیت های ترویجی بخش کشاورزی را از خروجی و نتایج مثبت تری بهره مند بسازد.

به گفته ی خمسه ، کشاورزان می توانند مشکلات ونیازهای آموزشی خود را از طریق این کارشناسان و سامانه مدیریت دانش که در زمینه همین نظام است ،برطرف سازند.

وی یادآور شد: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی پیش از این به شکل پایلوت در مراکز خدمات کشاورزی کوهپایه آبیک، پیریوسفیان البرز،حومه اسدآبادی تاکستان و طارم سفلی قزوین برگزار شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، نظام ، نوین ، کشاورزی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار