کرمانشاه؛

افزایش تولیدات با کشت به موقع محصولات پاییزه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشت به موقع محصولات پاییزه نقش بسزایی در افزایش تولیدات دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ خسرو شهبازی گفت:کشت پاییزه محصولات زراعی نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارد

وی گفت: کشت کلزا مورد حمایت دولت قرار دارد و به منظور استفاده از آب سبز( بارش‌های پاییزی) و کمک به افزایش تولید روغن خوراکی توسعه خواهد یافت.

شهبازی با اشاره به اینکه کشت کلزا در تناوب گندم بسیار مناسب است تصریح کرد: کشت گندم بعد از کلزا باعث افزایش عملکرد گندم می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود یکهزار هکتار کلزا کشت شد اضافه کرد: عملکرد مزارعی که مسائل فنی و با توصیه کارشناسان صورت گرفت رضایت بخش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به فواید ذکر شده علی رغم اینکه تعهدات استان، کشت 7 هزار هکتار کلزا در استان می باشد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا 20 هزار هکتار کشت کلزا را توسعه دهیم.

شهبازی با اشاره به اینکه انواع کشتها را در استان می‌توانیم در پاییز کشت کنیم افزود: باید کشت‌های پاییزه نظیر کشت چغندرقند را برای بهره‌گیری از این بارشها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه توصیه‌های کارشناسی در افزایش تولید محصولات کشاورزی استان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت خاطرنشان کرد: کارشناسان ترویجی و محققین دست اوردها و توصیه‌های لازم را به کشاورزان منتقل می کنند.

شهبازی از مدیران درخواست نمود نظارت بر مزارع بیشتر شود تا کشاورزان بذور را به اندازه موردنیاز مصرف کرده و سعی شود از بذور گواهی شده استفاده کنند.

شهبازی با بیان اینکه در حال حاظر 32 هزار تن بذور گواهی شده در استان داریم افزود: در کشت محصولات زراعی آبی و دیم باید از بذور گواهی شده استفاده کنیم.

وی سپس به بخش باغبانی پرداخت و گفت: کشت گیاهان دارویی در استان فرصتی برای ایجاد اشتغال است و می‌توان با تقویت صادرات در این زمینه درآمدزایی کشاورزان را افزایش دهیم.

شهبازی توسعه باغات به روش مدرن را در استان ضروری دانست و افزود: خوشبختانه توسعه باغات مدرن در استان وضعیت مناسبی دارند و در بازدیدی که وزیر جهاد کشاورزی از باغات ورمنجه داشته‌اند باغات ورمنجه را به عنوان یک الگویی برای سایر نقاط کشور معرفی نمودند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار