مشهد؛؛

گام های بزرگی برای نجات دریاچه بزنگان برداشته شده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست رضوی گفت: با اقدامات صورت گرفته در سالهای پیش رو، گام های بزرگی برای نجات دریاچه بزنگان برداشته شده است.

  • گام های بزرگی برای نجات دریاچه بزنگان برداشته شده است به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از مشهد، حمید صالحی درجریان بازدید و سرکشی ازچهار پروژه عمرانی در سرخس و دریاچه بزنگان، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سالهای پیش رو انشاله شاهد هدر رفت سیلاب وآبهای فصلی نخواهیم بود و با این روند گام های بزرگی برای نجات دریاچه بزنگان برداشته شده است.
دراین بازدید نیز حسین اصلاحی رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از مرمت و لایروبی چشمه نازی این شهرستان پس از 13 سال خشکسالی خبر داد.

وی افزود: این پروژه ها شامل احداث بند خاکی و حوضچه ترسیب و لایروبی چشمه کرق غلام و احداث کانال به عمق  4متر و عرض 6متر به طول 300متر و همچنین لایروبی آبراهه های آب مازاد کشاورزان و طرح و اجرای دیوار سنگی و آب نما بیش از 500متر مربع جهت جلوگیری از تخریب وهدایت آبهای فصلی به دریاچه بزنگان بوده است.

 اصلاحی گفت: اجرای بیش از 200متر دیوار بتنی مسلح (نیوجرسی) جهت هدایت سیلاب فصلی و اجرای پروژه تعمیرات ساختمان محیط بانی دریاچه بزنگان از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

 رئیس حفاظت محیط زیست سرخس افزود: همچنین ضمن لایروبی مسیر آبراهه و جوی های چشمه نازی ،این چشمه که 13سال خشکسالی راتجربه کرده بود مرمت و زنده شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار