درخواست بان کی‌مون برای حمایت جهانی از برنامه گسترش فرصت‌های آموزشی

دبیرکل سازمان ملل خواستار حمایت جامعه جهانی از بزرگترین برنامه گسترش فرصت‌های آموزشی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سازمان ملل، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته تحصیل و آموزش را حق هر انسانی دانست و اظهار کرد سال هاست فرصت های آموزشی تنها در اختیار قشر مرفه قرار دارد و بسیاری از افراد در جهان از فرصت های آموزشی باکیفیت محروم اند.

وی روز گذشته در آستانه انتشار بزرگترین طرح گسترش فرصت های آموزشی در تاریخ جهان، اظهار کرد: « گزارشی که امروز منتشر می شود، نقشه راهی برای ایجاد "نسل یادگیری" است. آموزش و پروش قدرتمندترین سرمایه گذاری برای نسل آینده و محرکی اساسی برای توسعه فردی، ملی و جهانی است.»

دبیرکل سازمان ملل در اجلاس اسلو در ژوئیه 2015 (31 روز منتهی به 10 مرداد 94) خبر تدوین برنامه گسترش فرصت های آموزشی را داد و کمیسیونی متشکل از سران کشورهای جهان، سیاستمداران و محققان برای ایجاد فرصت های برابر آموزشی تشکیل شد.

این طرح گامی در جهت سرمایه گذاری در بخش آموزش و پروش برای تغییر جهان است. بر اساس سخنان بان کی‌مون، 250 میلیون کودک در جهان از فرصت رفتن به مدرسه محروم اند و 330 میلیون کودک نیز قادر به اتمام تحصیلات خود در مدرسه نیستند.

این طرح در نظر دارد با سرمایه گذاری در بخش آموزش، فرصت تحصیل را برای تمامی کودکان مهیا کند؛ به طوری که تا سال 2030 تمام کودکان فرصت رفتن به مدرسه و فراگیری علم را داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار