مهاباد؛

توزیع سبد غذایی رایگان بین مادران باردار مهابادی

109سبد غذایی بین مادران باردار نیازمند در شهرستان مهاباد توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت : این کار با هدف ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای و با مشارکت بخش‌های موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

دکتر علیزاده آذر افزود : خانم های باردار دارای BMI کمتر از 5/18 در شروع بارداری ، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری ، هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و وزن گیری مطلوب در دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن برحسب BMI مشمولاین طرح هستند و تا شش ماه پس از زایمان که در آن دوران ، کودک تنها از شیر مادر تغذیه می کند ، این سبد تغذیه ای رایگان را دریافت می کنند.

وی در خصوص جامعه هدف در این طرح افزود : مراکز سلامت روستایی و خانه های بهداشت ، این مادران را شناسایی و به بنیاد علوی معرفی می کنند و سپس بنیاد ، هر دو ماه یک بار سبدهای غذایی را در بین آنان توزیع می کند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت : این طرح از سال 92 در این شهرستان اجرا شده و در آن ، مادرانی که شش ماه از زایمانشان سپری می شود ، حذف و زنان باردار جدید جایگزین آنان می شوند.

علیزاده آذر خاطرنشان کرد : امسال به ازای هر دو ماه یکبار مادران باردار نیازمند 109 عدد سبد کالا دریافت کرده اند و در طول 6 ماه گذشته این مادران 327 عدد سبد کالا دریافت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت : این سبدهای حمایتی حاوی 15 قلم موادغذایی شامل برنج ، لوبیا ، عدس ، گوشت مرغ ، نخود ، لپه ، ماکارونی ، عسل ، خرما ، تن ماهی ، پنیر ، روغن و حلوا شکری است که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، سبد ، غذایی ، رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.