خودروسازان بزرگ به دنبال جابجایی مراکز پژوهشی خود از انگلیس به اروپای شرقی

در پی برکسیت، خودروسازان درصددند برای کاهش هزینه‌ها و حفظ دسترسی به بازارهای اروپایی، مراکز پژوهشی خود را به اروپای شرقی منتقل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، به دنبال رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، خودروسازان بزرگ در حال جابه‌جایی مراکز پژوهشی خود به اروپای شرقی هستند. آن‌ها این اقدام را به منظور کاهش هزینه‌ها و حفظ دسترسی نامحدود به بازارهای اروپایی انجام می‌دهند.

شرکت‌های کاریابی به دنبال استخدام نیروهای کارآزموده و مدیران ارشد هستند که توانایی مدیریت گروه‌های پژوهش و توسعه را در رومانی، مجارستان و بلغارستان داشته باشند. «دی‌اچ‌آر اینترنشنال،» یک شرکت کاریابی که در 25 کشور مختلف دفتر دارد، در همین خصوص گفت: خودروسازان در حال سبک و سنگین کردن هزینه‌های باقی ماندن در انگلیس هستند.

این اظهارنظر پس از آن انجام شد که دولت ژاپن در نامه‌ای اعلام کرد در صورتی که انگلیس در قراردادی با بروکسل دسترسی به بازار آزاد و امکان رفت‌و‌آمد آزاد نیروی کار را فراهم نکند، شرکت‌های حاضر در انگلیس مجبور خواهند شد بخشی یا همه اقدامات تولیدی خود را به خارج از این کشور منتقل کنند.

دی‌اچ‌آر همچنین اعلام کرد: حقوق نیروی کارآزموده در اروپای شرقی 40 درصد ارزان‌تر است. برکسیت این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا قوانین جدید مهاجرت در راه توانایی مراکز پژوهش و توسعه انگلیس برای جذب استعدادهای جهانی مانع ایجاد می‌کند یا خیر؟

جگوار، رنو و آئودی، کارخانه‌هایی را در اروپای شرقی گشوده‌اند. بر اساس آمار یونسکو، پس از آلمان، بلغارستان بیشترین درصد فارغ‌التحصیلان در رشته مهندسی ساخت و تولید را دارد.   

شرکت خودروسازی رنو در رومانی مراکز طراحی، مهندسی و آزمایش دارد. این شرکت بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون یورو در رومانی سرمایه‌گذاری و 16 هزار کارمند استخدام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار