تضعیف قدرت حزب مرکل در برلین

نتیجه اولیه در انتخابات محلی برلین نشان می‌دهد، حزب دموکرات مسیحی آلمان با ریاست "آنگلا مرکل" در سراشیبی محبوبیت قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ نتیجه اولیه انتخابات محلی در پایتخت آلمان نشان می‌دهد، حزب دموکرات مسیحی به ریاست "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، با افت شدید محبوبیت مواجه شده است.

تضعیف قدرت حزب مرکل در برلین

شمارش آرای انتخاباتی در روز دوشنبه نشان می‌دهد حزب متبوع مرکل فقط 18 درصد از حمایت مردمی را به دست آورده است، البته این رقم در مقایسه با سال 2011 که فقط 3.3 درصد رای به دست آورده بود یک پیشرفت بزرگ به حساب می‌آید. حزب سوسیال دمورات آلمان با 21.6 درصد در راس قرار دارد.

حزب راست‌گرای افراطی آلمان موسوم به "آلترناتیو برای آلمان" در انتخابات روز یکشنبه موفقیت چشمگیری به دست آورد با 14.1 درصد، تا به این لحظه از قدرت نفوذ خوبی برخوردار شده است. این حزب به مخالفت سرسختانه با پذیرش پناهجویان شهرت دارد. "میشائل مولر،" شهردار برلین، در واکنش به رای بالای حزب راست‌گرای افراطی آلمان گفت: می‌توانید نشانه‌هایی از بازگشت احزاب راست‌گرا و نازی را در آلمان مشاهده کنید.

تضعیف قدرت حزب مرکل در برلین

یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان پیش از برگزاری انتخابات روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشته بود" برلین دیگر یک شهر قدیمی نیست. برلین شهری است که خود را از پایتخت هیتلر نازی به یک شهر آزاد، قانون مدار، متنوع و منسجم از لحاظ اجتماعی تبدیل شده است.

حزب دموکرات مسیحی که صدراعظم آلمان نیز در آن عضویت دارد، طی پنج سال گذشته در ایالت برلین، متحد حزب سوسیال دموکرات بوده است که گرایش های چپ میانه دارد.
شهر برلین دارای 3.5 میلیون نفر جمعیت است و در پنج سال اخیر با افزایش چشمگیر جمعیت رو به رو بوده و ساکنان این شهر به دلیل همین افزایش، با مشکلات مسکن، آموزش و زیرساخت های حمل و نقل مواجه شده اند.

ورود ده ها هزار پناهجوی خارجی به برلین در یک سال اخیر نیز به موضوعی برای مجادله های سیاسی تبدیل شده است. نظرسنجی‌های به عمل آمده پیش از برگزاری انتخابات محلی برلین نشان داد، حزب راست افراطی و مهاجرستیز "جایگزین برای آلمان" که فقط سه سال از تاسیس آن می‌گذرد، به راحتی می‌تواند از آستانه پنج درصدی آرا که برای راه یافتن به مجلس محلی برلین لازم است، عبور کند. در این صورت، برلین دهمین مجلس محلی آلمان خواهد بود که میزبان حزب "جایگزین برای آلمان" می شود.

مرکل در انتخابات محلی "مکلنبورگ" که اواسط شهریور برگزار شد نیز شکست سنگینی خورد و در حالیکه این ایالت حوزه انتخابی وی در پارلمان آلمان است؛ اما حزب دموکرات مسیحی نتوانست جایگاهی بهتر از سومی به دست آورد. در انتخابات محلی ایالت زادگاه مرکل، احزاب سوسیال دموکرات و جایگزین برای آلمان، به ترتیب، اول و دوم شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار