گرگان؛

رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی عامل توسعه فرهنگی

رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی عامل توسعه فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گرگان گفت: دولت چهار رکن برای تداوم حیات فرهنگی دارد که نخبگان، هنرمندان، رسانهها و شبکههای اجتماعی همچنین نهادهای مدنی و دینی عامل توسعه فرهنگی هستند.

سید رضا صالحی امیری افزود: گلستان میتواند قطب فرهنگی ایران باشد؛ به دلیل اینکه ظرفیت این استان در مقایسه با بسیاری از استانها عمیقتر، کهنتر و پایدارتر است.

وی با اشاره به برگزاری کنسرتهای موسیقی ادامه داد: اگر شادی و نشاط در جامعه تولید و بازتولید نشود آسیبهای اجتماعی به وجود میآید؛ اگر در سالنهای رسمی و قانونی برای جوانان نشاط ایجاد نکنیم آنها به زیرزمین میروند که خطرات آن به مراتب بیشتر از روی زمین است.

صالحی امیری اضافه کرد: اگر جلوی موسیقی فاخر را بگیریم آن وقت موسیقی وارداتی زیرزمینی مصرف جامعه میشود و اگر جلوی هنرمندان را بگیریم باید تن به فرهنگ ابتذال بدهیم.

وی گفت: اگر انسداد فرهنگی ایجاد شود جامعه به سمت توسعه نخواهد رفت، اگر درها را ببندید نسلهای جوان درهای جدیدی در خارج از فضای رسمی ایجاد میکنند.

استاندار گلستان هم در این نشست گفت: ما در مسیر یک نقشه راه حرکت کردیم؛ 10 نکته اساسی و مهم از مسائل فرهنگ عمومی استان گلستان را انتخاب کردیم و در راستای عملیاتی شدن آن گام برمیداریم.

حسن صادقلو با اشاره به تشکیل خانه مطبوعات افزود: این تشکل صنفی در راستای احقاق حقوق جامعه خبری گام برمیدارد که از این تشکل قانونی حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم کردکوی بندرگز بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست صمیمی گفت: در استانهای کمتر توسعه یافته به موضوع فرهنگ و هنر کمتر توجه شده است و عدم سرمایهگذاری در حوزه زیرساختهای فرهنگی و هنری یک ضعف بزرگ است.

رامین نورقلی پور افزود: شمنان از لحاظ اقتصادی ایران را به طور گستردهای تحت فشار قرار دادند ما در حوزه فرهنگی نتوانستیم سرمایهگذاری شایستهای داشته باشیم.

وی گفت: هر کدام از قومیتهای گلستان المانهای مختلف فرهنگی و هنری دارند که به نوبه خود ظرفیت بزرگی است و اگر در این زمینه سرمایهگذاری شود منجر به ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.