کرمانشاه؛

معرفی فرهنگ وقف در جامعه

با اجرای امینانه نیات واقفین می‌توان فرهنگ وقف را به جامعه معرفی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اداره اوقاف تنها موظف به اجرای نیات واقفین است و حق هیچ گونه تغییری در نیات را ندارد و باید برای استفاده از موقوفات بر اساس نیات واقفین در جامعه برنامه‌ریزی کند.

میرزایی سمت و سو دادن واقفین به سمت نیات جدید را در راستای کمک به حل مشکلات جامعه نیازمند برنامه‌ریزی دانست و افزود: اگرچه امکان تغییر نیات واقفین وجود ندارد، اما می‌توان با برنامه ریزی و فرهنگ سازی واقفین جدید را به سمت نیات متناسب با نیاز جامعه سمت و سو داد و از این طریق از سنت حسنه وقف در راستای حل مشکلات روز جامعه بهره گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه این همایش از محل نیات واقفین خیر اندیش استان کرمانشاه برگزار شده است، افزود: این همایش جهت ارائه خدمات به دانش‌اموزان برگزار شده است.

میرزایی یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش مهر تحصیلی را ارتقای آموزش در جامعه عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از مهمترین اهداف برگزاری این همایش تلاش در راستای معرفی سنت وقف در جامعه می‌باشد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.