اردبیل؛

صعود سالانه بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی به قله سبلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی به قله سبلان صعود می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین دهقانی در عیادت از کوهنورد گرگانی که هفته گذشته در پناهگاه سبلان مورد حمله یک قلاده خرس واقع شده بود، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن پناهگاه سبلان در محل زیستگاه حیات وحش و برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، محوطه‌سازی این پناهگاه ضروری است.

وی افزود: مدیریت ساختمان پناهگاه بر عهده اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر است و مسئولان این اداره برای فنس‌کشی محوطه پناهگاه قول مساعد داده‌اند که امیدواریم این امر تحقق یافته و از این پس شاهد چنین حوادثی در محدوده کوه سبلان نباشیم.

دهقانی با بیان اینکه کوه سبلان همه ساله به ویژه در فصل تابستان پذیرای گردشگران و کوهنوردانی از مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور به تعداد بیش از 100 هزار کوهنورد می‌شود، تصریح کرد: تامین امنیت در این منطقه یکی از موارد مهم و ضروری بوده که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر با بیان اینکه هفته گذشته یک خانم کوهنورد گرگانی در محوطه پناهگاه سبلان مورد هجوم یک قلاده خرس قرار گرفته و از ناحیه دست و پا مصدوم شد، گفت:‌ این خرس در پناهگاه اصلی کوه سبلان بانوی کوهنورد گرگانی را مورد حمله قرار داده و آسیب شدیدی به وی وارد کرده بود که این بانوی کوهنورد به شکل معجره‌آسایی از این حمله جان سالم به در برد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.