کرمانشاه؛

چاپ یک صنعت در کشور

امسال دومین دوره همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:امسال دومین دوره همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان با هدف بررسی مشکلات و مسائل صنعت چاپ و نیز تجلیل از فعالان و پیشکسوتان این عرصه برگزار می شود

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: چاپ یک صنعت در کشور است

وی گفت: این صنعت نیز باید مانند دیگر صنایع از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج باشد و در زیرمجموعه نهادهای صنعتی دیگر قرار گیرد.

وی افزود: هرجا بحث صنعت مطرح است مشکلات خاصی نیز همراه آن مطرح می‌شود و صنعت چاپ نیز از این موضوع مستثنی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر از منظر فرهنگ به صنعت چاپ نگاه کنیم این صنعت زیر بنای فرهنگ محسوب می‌شود.

وی از صدور 20 مجوز چاپخانه جدید در استان در دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: به لحاظ صدور مجوز فعالیت‌های خوبی در استان صورت گرفته و فرصت‌های جدیدی ایجاد شده است اما آنچه مهم است و باید به آن توجه کرد این است که آیا صنعت چاپ در کشور و استان رونقی را که باید دارد؟

رحیمی زنگنه تصریح کرد: در حال حاضر صنعت چاپ ما با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه است و فعالان این عرصه با مجاهدت چراغ این صنعت را روشن نگه داشته‌اند.

وی کمبود نقدینگی، کمبود کارگر متخصص ماهر، کهنگی دستگاه‌های چاپ، نبود تسهیلات با بهره کم برای خرید تجهیزات جدید و به‌روز را از مشکلات عمده صنایع چاپ کشور و استان عنوان کرد.

رحیمی زنگنه افزود: قطعا حل این مشکلات یک عزم همگانی را در حوزه فرهنگ و صنعت می‌طلبد و امیدواریم به سمتی برویم که رونق را در همه بخش‌های صنعتی کشور و به خصوص صنعت چاپ شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت‌های صنعت چاپ استان اشاره کرد وافزود: استان کرمانشاه با توجه به مرکزیت غرب کشور و همجواری با کشور عراق ظرفیت‌های بی‌بدیلی در صنعت چاپ دارد.

رحیمی زنگنه با اشاره به چاپ 126 عنوان کتاب در سال گذشته در استان، گفت: متاسفانه عمده این کتاب‌ها در قم و تهران چاپ می‌شود.

وی افزود: همچنین 40 روزنامه و هفته‌نامه و نشریه صاحب مجوز در استان داریم که از این تعداد نیز دو یا سه مورد در استان چاپ شده و مابقی در همدان و تهران چاپ می‌شوند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.