ساری،

بهره برداری 10 کیلومتر چهارخطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه

10 کیلومتر از طرح چهارخطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه امروز بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه ۱۰ کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور هراز گفت: تعریض و بهسازی محور هراز طبق برنامه زمان‌بندی پیش می ‌رود و در دست اجرا است.

آخوندی افزود: چهاربانده کردن محور هراز به ‌اندازه ایجاد ۱۰۰ کیلومتر آزادراه جدید اعتبار می ‌برد زیرا منطقه ‌ای سخت است و برای اجرای آن یا پل، تونل و دیواره سازی‌های با ارتفاع ۱۵ متر احداث کردیم.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای بهسازی و تعریض ۱۰ کیلومتر از محور هراز دیواره سازی انجام‌ شده است گفت: این مسیر به سه اولویت تقسیم ‌شده که محور لاریجان به آمل به طول ۶۲ کیلومتر ازجمله آن است و غیر از ۸.۵ کیلومتر بقیه مسیر تعریض و چهاربانده شده است و این مسیر تا پایان سال تکمیل می‌ شود.

آخوندی افزود: ۶۲ کیلومتر نیز از آبشار تا لاسم اولویت دیگر است که منطقه بسیار سختی به شمار می‌رود و اجرای تونل در آن بسیار سخت است و ۷.۵ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده که تا پایان امسال بهره‌برداری می‌ شود.

وی گفت: ۲۹ کیلومتر از مسیر نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد وساخت پل و تونل‌ها در دست اجرا است.

حیدرنوروزی، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این مراسم گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال است.

نوروزی افزود: این طرح توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست اجرا است و در ۱۰ کیلومتر، دو دستگاه تونل به طول یک کیلوکتر و یک دستگاه پل بزرگ ۴۲ متری و هشت کیلومتر دیوارسازی انجام شده است.

وی گفت: تعریض و بهسازی سه کیلومتر از مسیر نیز توسط شرکت سازه کار انجام شد که شامل سه هزار و ۳۰۰ متر دیوار وزنی و مسلح با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: ۵.۲ کیلومتر از مسیر نیز توسط شرکت پارکت شامل یک دستگاه تونل ۱۸۹ کیلوکتری، یک دستگاه پل بزرگ ۴۳ متری، چهار هزار متر دیوار وزنی با صرف اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال تعریض و بهسازی شده است.

نوروزی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز دو کیلومتر از مسیر را شامل یک دستگاه تونل به طول ۸۰۲ متر و ۷۰۰ متر دیوار وزنی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال اجرا کرده است.

محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های شریانی و حیاتی کشور بوده که مسیر پایتخت به شمال را در نزدیک‌ترین زمان ممکن محقق می‌ سازد.

محور هزار ۱۱۰ کیلومتر طول دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار