ساری،

رنگ کردن به قیمت نابودی نسل مرکبات مازندران

با رنگ ‌افزایی مرکبات نسل این میوه در معرض خطر نابودی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی محمدی ، فرماندار قائم‌ شهر گفت: مسامحه با متخلفان رنگ‌ا فزایی غیرمجاز مرکبات، نسل مرکبات مازندران را از بین می‌ برد و خریداران دیگر رغبتی به خرید این محصولات ندارند.

محمدی افزود: اگر قرار است مرکبات استان صادر شود و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد باید جلو رنگ‌افزایی غیرمجاز مرکبات در سراسر استان گرفته شود نه اینکه تنها شهرستان قائم‌شهر جلوی تخلف سورتینگ ‌داران و صادرکنندگان را بگیرد ولی برخی افراد در شهرستان‌های دیگر اجازه این تخلف را صادر کنند.

وی با اشاره به پلمپ سورتینگ‌های متخلف و نظارت جدی بر روند ذخیره ‌سازی مرکبات در قائم‌ شهر گفت: با ادامه روند رنگ ‌افزایی توسط افراد سودجو که قبل از رسیدن میوه اقدام به چیدن و رنگ ‌افزایی غیرمجاز می‌ کنند، برای چند سال دیگر به خاطر عدم فروش و رغبت خریداران باغات مرکبات مازندران نابود می‌ شوند.

فرماندار قائم‌شهر افزود: وقتی میوه نارس چیده شود مشتری بعد از دوبار خرید میوه و اطلاع از نارس و ترش بودن آن رغبتی برای خرید دوباره آن ندارد و این ضربه بزرگی بر پیکره باغات استان وارد می‌آورد که تا چند سال دیگر نابودی باغات استان را در پی خواهد داشت.

محمدی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان گفت: برای حمایت از باغ و باغداری مازندران، باید هرنوع ملاحظه‌ کاری کنار گذاشته شود و دستگاه‌ های مرتبط جلوی صادرکنندگان متخلف را بگیرند چرا که این ظلم خاموش تا سه سال آینده نسل مرکبات مازندران را نابود می‌ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار