اصفهان؛

روستا و عشایر مهمترین نقطه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: منطق روستایی و عشایر مهمترین نقطه در تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی افزود: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با برگزاری جسلات آموزشی و کنگره هایی مانند کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر این اقدام را محقق می سازد.
وی بیان کرد: تثبیت و حفظ جایگاه روستاییان و معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری روستاها که منجر به تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی می شود از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هدف از برگزاری پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر را تکریم و معرفی الگوهای نمونه فرهنگ و هنر روستا و عشایر، شبکه سازی و توانمند سازی و انتقال تجربیات روستاییان، بررسی راهکارهای پیشرفت فرهنگی روستاییان وعشایر و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در روستاها با استفاده از ظرفیت های بومی مناطق روستایی و عشایر اعلام کرد.
حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در نشست نیز از حضور 200 فعال فرهنگی کانونهایمساجد و روحانیون مساجد روستایی و عشایر خبرداد و گفت: استان اصفهان میزبان 6 استان و 2 منطقه در این کنگره است که شامل اصفهان، یزد، کهکیلویه واحمد، فارس، کرمان و هرمزگان و منطقه شامل قشم و جنوب کرمان است.
وی برگزاری دوره های اموزشی، نشست های عمومی، کارگاه های آموزشی و جلسات هم اندیشی را از برنامه های این کنگره اعلام کرد و گفت: از 40 فعال فرهنگی روستا و عشایر در این کنگره تجلیل می شود.
وی اصفهان گردی و برپایی نمایشگاه آثار و تولیدات فرهنگی و هنری روستاییان استان اصفهان را از برنامه های جانبی این کنگره اعلام کرد و گفت: تبادل اطلاعات فرهنگی و تجارب فعالان این عرصه در این کنگره اتفاق می افتد.
کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر به میزبان اصفهان 2 لغایت 5 مهرماه در اردوگاه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان برگزار می شود
استان اصفهان دارای بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری مساجد می باشد که 500 باب آن در روستاها فعال می باشند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.