ماتئو رنتسی: از اتلاف وقت در اجلاس اروپا خسته شده‌ام

نخست وزیر ایتالیا از نبود اقدامات عملی در دستور کار اتحادیه اروپا درخصوص مسائل اقتصادی و بحران مهاجرت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، به صراحت بی‌تمایلی خود را از شرکت در آخرین اجلاس برگزار شده اتحادیه اروپا در روز شنبه در براتیسلاوا ابراز کرد. وی شرکت در این اجلاس را مصداق اتلاف وقت دانست.

رنتسی در کنفرانسی در فلورانس اعلام کرد: «درست نیست زمانی که اوضاع رو به بهبودی نمی رود، وانمود کنیم همه چیز خوب است.» وی پیشتر نیز در مصاحبه ای گفت معتقد است آینده اتحادیه اروپا روشن است؛ اما باید در عمل دست به اقداماتی زد و برگزاری نشست دردی را دوا نمی کند.

نخست وزیر ایتالیا گفت به این دلیل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه شرکت نکرده است که از تصمیمات اتخاذ شده درخصوص بحران مهاجرت و مسائل اقتصادی ناراضی بوده است.

وی همچنین از اجلاس اروپا به دلیل مطرح نکردن بحران ورود مهاجران آفریقایی به قاره سبز به شدت انتقاد کرد. ایتالیا نخستین مقصد مهاجران آفریقایی در ورود به اروپا است. با این حال، سران اتحادیه توجه خود را به ترکیه و بالکان معطوف کرده اند.

رنتسی بار دیگر انتقاد خود را از سیاست های ریاضت اقتصادی اروپا مطرح کرد و گفت: «این سیاست ها اجرایی نیست و کاری از پیش نمی برد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار