سربازان سپیدپوش اورژانس گل کاشتند/ رشد 300 درصدی ماموریت های اورژانس

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از سال 84 تا 94 شاهد رشد 300 درصدی در انجام ماموریت های اورژانس بوده ایم.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاونت درمان وزارت بهداشت در مراسم چهل و یکمین سالروز تاسیس اورژانس که صبح امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد ، از افزایش هزار و 300 دستگاه آمبولانس طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد 380 دستگاه آمبولانس در گمرک بوده و 800 دستگاه نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به ارتقای پایگاه‌های اورژانس هوایی به 21 پایگاه تصریح کرد: طرح تحول تا کنون 5 هزار مجروح توسط اورژانس‌های هوایی از آغاز به بیمارستان‌ها منتقل شده و لازم به ذکر است که به زودی 7 پایگاه هوایی دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود .

معاونت درمان وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت نامناسب 380 کانکس موجود برای اقامت نیروهای اورژانس اظهار کرد: در نظر داریم برای بودجه سال 96 مبلغ 76 میلیارد تومان برای تهیه 380 کانکس جدید با شرایط رفاهی و معیشتی مناسب تهیه و تحویل اورژانس شود. 

وی با اشاره به کمبود نیروهای انسانی گفت: با توجه به تلاش های وزارت بهداشت 4 هزار مجوز استخدام برای اورژانس پیش بیمارستانی در نظر گرفته شده و به طور اختصاصی برای اورژانس تهران نیز 400 مجوز گرفته شده و این افراد دارای جذب هستند تا بخشی از کمبودهای نیروی انسانی اورژانس برطرف گردد.

آقاجانی در ادامه اورژانس را به عنوان خط مقدم وزارت بهداشت بر نجات جان ایرانیان بسیار مهم دانست و افزود: تاثیر عملکرد اورژانس تا حد زیادی بر قضاوت مردم نسبت به مجموعه نظام سلامت موثر بوده و می‌توان با برخورد مناسب، حضور به موقع و رفتار درست موجب آرامش بیماران و همراهان وی شد. 

وی کمبود تجهیزات، نیروی انسانی، وضعیت معیشتی نامناسب و مشکلات ارتباطی را از جمله دغدغه‌های اورژانس عنوان کرد و افزود:‌ سیستم ارتباطی در تهران، مشهد، آبادان، دزفول و ایلام به صورت دیجیتال نصب شده یا در حال نصب است ولی استفاده از سیستم دیجیتال در سراسر کشور از جمله اهداف ما می‌باشد.

معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به رشد 300 درصدی ماموریت‌های اورژانس از سال 84 تا 94 و همچنین کاهش مرگ مجروحین بر همین یک دهه بیان کرد: در سال 84 از هر 10 مجروح یک نفر فوت می‌کرد در حالی که امروزه از هر 19 مجروح یک نفر فوت می‌کند و این در درجه اول مرهون تلاش‌های اورژانس و تلاش پلیس راهور، صنعت و راه و شهرسازی می‌باشد.

آقاجانی در ادامه از تخصیص کارانه به نیروهای پیش بیمارستانی اورژانس از سال 93 خبر داد و ادامه داد: این کارانه برای اولین بار از محل درآمد بیمارستانی به نیروهای اورژانس اختصاص یافته و استمرار خواهد داشت ولی در برخی بیمارستان‌ها یا دانشگاه‌ها به خاطر دیرکرد پرداخت بیمه دچار تاخیر شده  است. 

وی یادآور شد: متاسفانه نیروهای اورژانس مشمول قانون ارتقای بهره‌وری نیستند و وزارت بهداشت در این خصوص پیگیر بوده و امیدواریم بتوان اقدامات موثری را انجام داد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار