ارائه اینترنت رایگان به مردم اروپا

اتحادیه‌ی اروپا به‌تازگی اعلام کرد قصد دارد تا سال 2020 به تمام کشورهای عضو این اتحادیه، اینترنت رایگان و نسل پنجم اینترنت همراه ارائه بدهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه‌ی اروپا به‌تازگی اعلام کرد قصد دارد تا سال 2020 به تمام کشورهای عضو این اتحادیه، اینترنت رایگان و نسل پنجم اینترنت همراه ارائه بدهد.

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری مانند فیس‌بوک و گوگل در تلاش هستند تا به بیشتر مردم جهان اینترنت رایگان ارائه بدهند. به تازگی جین جانکر (Jean-Claude Junker) مدیر کمیسیون اروپا، در زمان «سخنرانی وضیعت کشور»1 اعلام کرد قصد دارند تا سال 2020 در فضای عمومی، اینترنت رایگان در اختیار همه‌ی مردم قرار بدهند.

جانکر گفت: «ما پیشنهاد می‌دهیم تا سال 2020، در همه‌ی مراکز عمومی اصلی تمام روستاها و شهرهای اروپایی، اینترنت رایگان بی‌سیم ارائه بدهیم.»

مدیر کمیسیون اروپا در ادامه بیان کرد، به عنوان بخشی طرح بهبود زیرساخت‌های دیجیتالی اروپا تا پایان این دهه حداقل یک شهر (احتمالاً پایتخت‌ها) از تمام کشورهای عضو باید نسل پنجم اینترنت همراه (5G) را ارائه بدهند. سپس تا سال 2025 این خدمات باید در تمام جاده‌ها، خطوط راه‌آهن و خانه‌های موجود د اروپا ارائه بشود. پایین‌ترین سرعت دانلود در نظر گرفته‌شده در این طرح، 100 مگابیت در ثانیه است.

اتحادیه‌ی اروپا از سال آینده برای نصب هات‌اسپات‌ها در پارک، کتابخانه و دیگر مراکز عمومی، به مقامات محلی 120 میلیون دلار کمک‌هزینه‌ی مالی پرداخت می‌کنند؛ اما هزینه‌های نصب، پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات بر عهده‌ی مقامات هر منطقه خواهد بود.

_________________________

1- در سخنرانی وضیعیت کشور (State of the Union Address)، رؤسای جمهور ایالات متحده آمریکا در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا سخنرانی سالیانه‌ای انجام می‌دهند. در این سخنرانی‌ها روسای جمهور عمده‌ترین برنامه‌های کاری خود را در عرصه داخلی و خارجی برای یک سال بعد تشریح می‌کنند.

منبع: وب سایت سایبریان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار