گاردین: غیرنظامیان یمنی، قربانی یک سوم حملات هوایی عربستان

وبسایت روزنامه گاردین در مطلبی به موضوع حملات هوایی عربستان به غیرنظامیان یمنی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: نتایج یک پژوهش اخیر نشان داد بیش از یک سوم حملات هوایی عربستان سعودی به یمن، محل حضور غیرنظامیان را هدف قرار داده است. از جمله این مکان ها می توان به ساختمانهای مدارس، بیمارستان ها، بازارها، مساجد و زیرساخت های اقتصادی اشاره کرد.

نتایج این پژوهش که روز گذشته بوسیله گاردین منتشر شد، با آنچه دولت عربستان ادعا کرده است، مغایرت داشت. عربستان سعودی که تحت حمایت آمریکا و انگلیس قرار دارد در تلاش است به هر شیوه ای آمار تلفات غیرنظامیان یمنی را به حداقل برساند.

این پژوهش که بوسیله گروه "پروژه داده یمن" انجام شد بر انگلیس و آمریکا به دلیل حمایت از عربستان سعودی و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، فشار بیشتری اعمال کرده است.
این پژوهش همچنین بر فروش سلاح انگلیس به عربستان سعودی به ارزش بیش از 3.3 میلیارد پوند و نقش نیروهای ارتش انگلیس در این حملات اشاره کرده است. 

این درحالیست که عربستان سعودی آمار گروه "پروژه داده یمن" را بسیار اغراق آمیز توصیف کرده و صحت روش تحقیق استفاده شده در آن را به چالش کشیده است.

این نظرسنجی مستقل از ثبت رکورد بیش از 8600 حمله هوایی بین مارس 2015 (اسفند 93) تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی (مرداد 95) گزارش داد. از میان این حملات هوایی، 3577 مورد آن سایت های نظامی و 3158 مورد آن هم مکان های حضور غیرنظامیان را هدف قرار داده است. از این میان بخشهایی که نظامی یا غیرنظامی بودن آن مشخص نیست با عنوان "ناشناخته" طبقه بندی شده است. درواقع 1882 مورد از حملات عربستان سعودی به یمن این بخشهای "ناشناخته" را هدف قرار داده است.

عربستان سعودی از مارس 2015 (فروردین 94)، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود، منصور هادی –رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن – و تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی مرگبار خود را در یمن آغاز کرد. سازمان ملل تاکنون شمار کشته شدگان جنگ 18 ماهه یمن را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرده است که 3799 نفر آنها غیرنظامی بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار