مشهد؛

تکفیری‌ها خطر جدی برای کل دنیا هستند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در خارج از کشورهای اسلامی هم خطر حضور تکفیری‌ها احساس می‌شود و برای رفع این خطر باید همه دست به دست هم دهند.

تکفیری‌ها خطر جدی برای کل دنیا هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله مکارم شیرازی درهمایش"جریانهای تکفیری ، علل گرایش و راهکارهای مقابله " که با حضور علمای تشیع و تسنن خراسان رضوی به میزبانی تربت جام برگزار شد طی پیامی افزود: برگزاری این همایش پرشکوه در این منطقه را به همه شما عزیزان تبریک عرض میکنم و یقین داشته باشید که شرکت در این برنامه و هرگونه فعالیتی در آن جزء "ذخایر یومالمعاد" شما انشاءالله خواهد بود، عمل صالحی است که خداوند به این عمل پاداش مناسب عنایت خواهد فرمود.

وی اظهار داشت: دلیل آن هم روشن است که امروز بزرگترین خطری که عالم اسلام را تهدید میکند؛ خطر تکفیریها است، اگر یک نگاه به جهان اسلام کنیم، میبینیم که همه جا تکفیریها آتش روشن کردهاند و بعضی از کشورهای اسلامی را تبدیل به یک ویرانه کردهاند.

این مرجع عالیقدر شیعه گفت: انشاءالله آتش جنگ سوریه خاموش شود، پنجاه سال هم بخواهند ویرانیها را تعمیر کنند شاید نتوانند،این ها در عراق و یمن و جاهای مختلف آتشی روشن کردهاند که دامن مسلمین اعم از شیعه و اهلسنت را گرفته است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در عراق بیشترین تخریب و کشتهها مربوط به بخش شمال است که همه برادران اهلسنت هستند و برای آنها سنی و شیعه تفاوتی ندارد، بنابراین این ها خطری برای جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: این خطر در جاهایی هم که آتش روشن نشده است، ناامنی ایجاد کردهاند؛ کشورهایی مانند ترکیه که گاه و بیگاه جنایاتی را آنجا انجام میدهند و خطرهایی را برای مردم به وجود آوردهاند و در بیرون کشورهای اسلامی هم خطر آنها محسوس است، بنابراین یک خطری برای کل بشریت‏اند و همه باید دست به دست هم بدهند تا این خطر برطرف شود."

تکفیرها از ارکان استکبار هستند

نماینده مجلس خبر گان رهبری در این همایش با اشاره به اینکه امروز استکبار و تکفیر با هم گره خورده است گفت: تکفیری ها از ارکان استکبار هستند و باید نسبت خطرات تکفیر اگاهی بیشتری کسب کرد و اکنون این خطرات جامعه اسلامی را تهدید می کند و تکفیر ها کشور های اسلامی را نا امن کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی افزود: برای آگاهی بهتر از کار گروهای تکفیری نیازمند کار فرهنگی هستیم ودر کارفرهنگی شکل گیری رسانه و بکار گیری در اختیار امت اسلامی لازم است و جهان اسلام دچار کم کاری رسانه فرهنگی است و باید برای اسلام، تکفیر " خط قرمز " تلقی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برای مقابله بهتر با این جریانهای فکری، ایجاد مو سسه های فرهنگی ضروری است و شرط موفقیت در جلو گیری از انگیزه تکفیر اتحاد شیعه و سنی در کنار یکد یگر است.

رئیس مرکز پژو هش های اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین و کم هزینه ترین راه برای توطئه های فرهنگی استکبار ، اگاهی بخشی جوانان شیعه وسنی از افراطی گری است و اهداف سوء نظام استکبار را به انان نشان دهیم و بدانند جریانهای تند رو از اصالت مکتب اهل بیت و جماعت جایگاهی ندارند .

حجت الاسلام مبلغی گفت: باید بصورت مدام بر مشترکات دینی اصرار ورزید و بستر کار های تبلیغی بر ترویج اصول دینی باشد .

وی گفت : کار "امت شناسی " یک پروژه قرانی است و امروز با ضعف امت شناسی مواجه هستیم و انچه توجه می شود طایفه شناسی بوده و نباید به یک امت تخریب و اسیب وارد کرد .

وی گفت: منطق اسلام و قران نسبت به امت اسلامی واضح است و باید گسترش داده شو د و مقام معظم رهبری به کلمه امت تمر کز ویژه کرده و اسلام برای امت اسلامی راهکار هایی ارائه کرده است .

دستهای پنهانی جریان های تکفیری را هدایت می کند

دبیر کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری در این همایش اظهار داشت دست های پنهانی جریانهای تکفیری را هدایت می کند وبرای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده و راهبردهای خود ناچارند از ابزارهای مذهبی ،طایفه ای و قومی گرایی استفاده کنند و برای رسیدن به اشکالات جریانهای فکری باید مسائل ایدولژیک را بر سی کرد .

حجت الا سلام حکیم الهی گفت: اکنون جهان از حالت تک قطبی امر یکا خارج شده است و نمی تواند شاهد قدرت اسلام بعنوان یک قدر ت برتر باشد وبه همین استکبار برای اسلام و مسلمین توطئه و جریانهای تکفیری را ایجاد کرده تا بتواند هم برعلیه اسلام و مسلمین ضربه بز ند .

وی همچنین در ادامه به جنایات این گرو هها اشاره کرد و افزود : امروز جهان اسلام یکی از سخت ترین دوران های خود را می گذراند، بشریت شاهد رشد و گسترش جریان های افراطی و تکفیری است، اقدامات این جریان ها نظیر قتل ،غارت، هتک حرمت، ترور علمای اسلام ، تخریب اماکن مقدس و هویت ساز ضربات جبران ناپذیری بر پیکرجهان اسلام وارد اورده است.

جحت الاسلام و المسلمین حکیم الهی تاکید کرد: علمای اسلام ،همواره مر زبان ومرابطین مرزهای عقیذتی اسلام بوده اند، این باردر سرتا سر جهان با استفاده از سلاح علم و تقوا به دفاع از آن پرداخته اند و کمال جد و جهد خود را بر حفظ اصول ارزش های اصیل اسلامی معطو ف داشته اند .

جریانهای اسلامی خواه از سوی استکبار طراحی شده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیزدر این مراسم اظهار داشت: جریانهای اسلامی خواه از سوی استکبار طراحی شده است و همین جریانهای فکری ،یک حرکت تند رو با یک ادبیات جدید در جهان اسلام شده اند و نظام استکبارمی خواهد جریان افراطی را به بدنه تشیع و تسنن وارد سازد و این جریان های فکری به شیعه انگلیسی و سنی امریکایی نام گرفته است .

حجت الالسلام و المسلمین مرویان حسینی با تاکید بر هوشیاری علماء در برابر این جریان های فکری افزود: گر وهای تکفیری نسبت به کشتار مسلمانان بی توجه هستند و انها صهیو نیسم جهانی بوده و تکفیر و تهدید نسبت به عالمان مذهب خودشان دارد و این مصیبت دوران ماست و تاکنون علمای تشیع و تسنن در خراسان رضوی عملکرد شایسته داشته اند .

وی گفت: وحدت و تقریب مذاهب در کشور و حهان اسلام به یک راهبرد پویا و موثر در تبدیل شده است و رهنمود های مقام معظم رهبری این هدف را پر شتاب کرده و ترازحرکت های فرهنگی را در بین تشیع و تسنن را ارتقاء داده و منجر به معرفی " اسلام ناب" در جهان شده است .

گفتنی در این مراسم ائمه جمعه تشیع و تسنن تربت جام در رابطه با جریانهای تکفیری مطالبی را عنوان کردند.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.