کرمانشاه؛

سبزگستران کرمانشاه به دنبال پاکسازی رودخانه قره سو

مدیرعامل انجمن "سبزگستران کرمانشاه" از پاکسازی رودخانه "قره‌سو" و تشکیل زنجیره انسانی در حاشیه این رودخانه در 29شهریور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛منیره الهیاری از همه مسئولین، مردم و انجمن‌های زیست محیطی برای شرکت در این برنامه دعوت کرد افزود: این پاکسازی فقط در حاشیه رودخانه و آن هم به صورت نمادین صورت می‌گیرد، هدف اصلی ما  توجه مردم و مسئولین  به این رودخانه است تا حرکتی برای نجات و احیاء آن انجام شود.

الهیاری مسیر پاکسازی را نیز از سرچشمه رودخانه یعنی روانسر تا محلی که قره‌سو به گاماسیاب می‌پیوندند اعلام کرد و افزود: بعداز برنامه پاکسازی، امضای طومار و تشکیل زنجیره انسانی به منظور حمایت از این رودخانه را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون سه بار دیگر پاکسازی حاشیه قره‌سو انجام شده و نزدیک به 30 کیسه پلاستیکی بزرگ زباله از حاشیه این رودخانه جمع شده است.

 الهیاری با بیان اینکه این رودخانه نماد شهر کرمانشاه است و همه کرمانشاه را با قره‌سو می‌شناسند افزود:10 درصد مشکلات این رودخانه ناشی از کم‌آبی است و 90 درصد مابقی عامل انسانی دارد.

مدیرعامل انجمن سبزگستران کرمانشاه از تخلیه نخاله و زباله در این رودخانه هم انتقاد کرد و افزود: تخلیه نخاله راه حرکت قره‌سو را بسته است و باعث شده این رودخانه به یک گنداب تبدیل شود و گازهای مسوم متصاعد کند.

وی از اینکه تاکنون اقدامی برای نجات این رودخانه صورت نگرفته نیز سخن گفت و ادامه داد: تنها کاری که انجام شد ساخت پارک در حاشیه رودخانه بود که این کار نیز کاملا غیرکارشناسی بود و باعث شد شیب رودخانه گرفته شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.