در دیدار وزیر ارتباطات با وزیر امور مدنی سوئد مطرح شد؛

استفاده از تجربه سوئد برای استقرار دولت الکترونیک در ایران

واعظی در دیدار با وزیر امور مدنی سوئد اظهار کرد: تکمیل دولت الکترونیک به‌عنوان یک نیاز اساسی در جهت پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایران است و امیدواریم بتوانیم در این راستا از تجارب شرکت‌های سوئدی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همراه هیئتی از مقامات و مدیران بخش خصوصی و دولتی که به سوئد سفرکرده است عصر امروز با شکرابی وزیر امور مدنی سوئد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار گزارشی از پیشرفت‌های کشور در حوزه ICT و دستاوردهای سال‌های اخیر و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه را به اطلاع وزیر سوئدی رساند.

وی همچنین در این دیدار افزود: نیاز به افزایش خدمات بیشتر و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه اینترنت در ایران کماکان نیاز به همکاری مشترک با کشورهای دارای تکنولوژی‌های پیشرفته دارد.

واعظی در ادامه بیان کرد: تکمیل دولت الکترونیک به‌عنوان یک نیاز اساسی در جهت پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایران است و امیدواریم بتوانیم در این راستا از تجارب شرکت‌های سوئدی استفاده کنیم.

وزیر امور مدنی سوئد نیز در ادامه ضمن استقبال از توسعه مناسبات و ظرفیت‌های موجود بین دو کشور اظهار کرد: دولت الکترونیک به‌طور کامل در کلیه بخش‌های مالیاتی، آموزشی، بهداشت و درمان و کلیه فعالیت‌های مربوط به شهرداری‌ها به‌صورت برخط محقق یافته و خدمات آن به مردم ارائه می‌گردد.

وی افزود: این تجربه می‌تواند به سهولت در اختیار ایران قرار بگیرد.

وزیر امور مدنی سوئد که مسئول ایجاد دولت الکترونیک در کشور خود است اعلام کرد: ما آمادگی داریم اگر در راستای استقرار کامل دولت الکترونیک در ایران نیاز به ارائه خدمات و دانش فنی باشد، آن را در اختیار شرکت‌های متقاضی ایرانی قرار دهیم.

وی ضمن استقبال از تلاش نهادهای ایرانی در ایجاد و استقرار دولت الکترونیک در ایران خاطرنشان کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری، اصلاح روش و قوانین درزمینه دولت الکترونیک قطعاً می‌تواند منافع سرشاری در کاهش هزینه‌های مختلف و روان‌سازی نظام اداری و اقتصادی کشورها شود.

شکرابی در پایان گفت: جامعه بین‌المللی باید خود را متعهد به ارائه و انتقال این‌گونه خدمات به سایر جوامع بداند و سوئد نیز در این زمینه آمادگی لازم را برای همکاری با دیگر جوامع دارد.

منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
لطفآخدمات دهی را هم ازسوئدیهایادبگیرید!!!!!!!!!