رشت؛

گیلان دومین استان برتر کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلان رتبه دوم کشور را در فعالیت روزنامه‌ها دارد.

گیلان دومین استان برترکشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛فیروز فاضلی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه اعلام کرد : در گیلان 243 مطبوعات مجوزدار فعالیت می‌کنند اظهار داشت: گیلان دومین استان برتر کشور در فعالیت روزنامه است.

وی با اشاره به اینکه 9 روزنامه رسمی در گیلان فعالیت می‌کنند افزود: گیلان در خصوص مساحت کوچک‌ترین استان کشور محسوب می‌شود اما در خصوص فرهنگ، استان گیلان سرای اهل قلم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌های گیلان در سطح ملی و بین المللی سرآمد هستند خاطرنشان کرد: گیلان در مقوله فرهنگ و رسانه کارنامه درخشانی را در تاریخ دارد.

فاضلی با اشاره به حساسیت کار خبر، خبزنگار و رسانه تصریح کرد: درک زبان و زمان در عاملیت خبررسانی از ضرورت کار یک خبرنگار است.

وی با اشاره به اینکه عدم درک زبان و زمان موجب از دست دادن فراگیری و مخاطب در یک رسانه می‌شود تصریح کرد: جامعه به‌دنبال حقیقت است و توجه به این مقوله لازمه رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه گاهی یک خبر به گونه‌ای منتشر می‌شود که خبر کذب جای حقیقت را می‌گیرد خاطرنشان کرد: نوشتن خبر رسالت بزرگی است که در آن قضاوت جایگاهی ندارد.

فاضلی با اشاره به اینکه خبرنگار باید به چگونگی نوشتن و چگونگی گفتن خبر مسلط باشد افزود: خبرنگار ناگزیر است برای جذب مخاطب به شیوه درست از کلمات بهینه استفاده کند.

وی خبرنگار را یک هنرمند واقعی عنوان کرد و افزود: نقد و واکاوی، درستی و نادرستی جامعه را نمایان می‌کند و جامعه‌ای که نقد در آن نباشد به مرور زمان به یک مرداب تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: رشت ، ارشاد ، روزنامه ، نشریه ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.