بروز مشکلاتی در انگلیس و فرانسه برای مدیریت اردوگاه پناهجویان

انگلیس و فرانسه برای مدیریت اردوگاه پناهجویان در شهر ساحلی کاله با مشکل مواجه شدند.

تنش‌ انگلیس و فرانسه برای مدیریت اردوگاه پناهجویان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِی‌بی‌سی، اخیراً اردوگاه پناهجویان در شهر ساحلی «کاله» و یک توافق مرزی میان انگلیس و فرانسه بار دیگر موجب بروز تنش‌های اساسی شده است.

افسران انگلیسی مستقر در مرز این کشور و فرانسه اجازه بررسی گذرنامه‌ها را در شهر ساحلی کاله دارند. هرکسی که برای گذر از این شهر مدارک معتبر به همراه نداشته باشد، بازگردانده می‌شود. بطوریکه سال گذشته پلیس مانع ورود ده‌ها هزار پناهجو به انگلیس شد، اما اغلب مهاجران پس از کاله به اردوگاهی به نام «جنگل» می‌روند و بارها برای عبور از مرز تلاش می‌کنند.

کمپ مهاجران در کاله همیشه در این شهر دایر بوده است، اما در ماه‌های اخیر تعداد پناهجویان افزایش یافته است. بنابر گزارش‌ها، این اردوگاه در شرایط خوبی نیست و قاچاقچیان انسان‌ برای انتقال پناهجویان به راننده کامیون‌ها حمله می‌کنند.

دولت انگلیس اقداماتی را برای تقویت مرز مشترک انجام داد و اعلام کرد برای کاهش فشارها از سوی مهاجران تلاش می‌کند، اما کاملاً مشخص است انگلیس این مسئله را یکی از مشکلات فرانسه به حساب می‌آورد؛ زیرا کمپ مهاجران در خاک فرانسه است، پناهجویان از فرانسه و کشورهای اروپایی تقاضای حمایت دارند و از طریق عبور از مرز فرانسه به کاله رسیده‌اند.

دولت فرانسه برنامه‌های جدیدی را برای توزیع پناهجویان در سراسر کشور پیشنهاد داده است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور فرانسه، سال آینده سمت خود را از دست می‌دهد و رئیس‌جمهور بعدی باید حداقل شرایط بخش‌های مرزی را بررسی کند.

وقوع حملات تروریستی مکرر، افزایش گروه‌های ضد مهاجرت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در فرانسه نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار