'گیلان؛

رفع تصرف بیش از یک میلیون مترمربع اراضی ملی در بندر کیاشهر

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان از رفع تصرف بیش از یک میلیون مترمربع اراضی ملی در بندر کیاشهر از سال 92 تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،رسول حسین پور گفت: در راستای حفظ و حراست از اموال عمومی و اراضی دولت و بیت المال ، باهماهنگی دستگاههای قضایی و انتظامی و همکاران حقوقی و حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی گیلان  از سال 92 تاکنون بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی دولتی  به صورت عرصه در بندر کیاشهر توافقی و با پشت بند احکام قضایی رفع تصرف گردید.
 
حسین پور در ادامه خاطرنشان کرد:  از سال 92 تا کنون بیش از 384 هزار مترمربع  از اراضی دولتی در شهرهای منجیل ، انزلی ، لاهیجان و لنگرود به صورت عرصه و 8 هزار مترمربع از اراضی دولتی در شهرهای آستارا و انزلی  بصورت عرصه و اعیان با احکام قضایی رفع تصرف شد.
 
ویبا اشاره به اینکه در اجرای منویات مقام معظم رهبری از هرگونه تعدی و دست اندازی به اموال و املاک ملی در استان گیلان  قاطعانه ممانعت و برخورد خواهد شد افزود: با توجه به اهمیت ایمنی و حفظ حریم راه‌ها با متخلفینی که با تجاوز به حریم راه  ، ایمنی جاده را خدشه‌دار کرده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شوند نیز بدون هیچ اغماضی برخورد گردیده و افراد خاطی و متجاوزین مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
 
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از همه مردم شریف استان  خواست قبل از هر گونه اقدام در خصوص خرید زمین و ملک ابتدا استعلامات لازم را از مراجع ذیصلاح من جمله اداره ثبت و اسناد محل و مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی گیلان به عمل آورده تا از دولتی بودن ملک کسب اطلاع کنند و در دام افراد سودجو گرفتار نگردند.
 
ایشان با یادآوری این نکته که اراضی خالصه ، ملی و موات منجمله رقباتی است که از ناحیه متصرفین و متجاوزین به اراضی دولتی مورد تعدی و خرید و فروش قرار می گیرند افزود : در مقطع کنونی با پدیده شوم زمین خواری مواجه هستیم که با  متصرفین  به بیت المال قویا برخورد شده و هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی دولتی در محاکم قضایی مورد پیگیری  قرار می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد با صدور احکام قضائی و بعضاً با ورود یگان حفاظت از ارضی ملی دستگاه های متولی زمین از رقبات مشمول ،  رفع تصرف گردیده و با قلع و قمع اعیانات مستحدثه ، افراد متخلف نیز تحت پیگرد قرار می گیرند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.