برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در پایتخت فیلیپین

شهروندان فیلیپینی امروز جمعه علیه حضور نظامی آمریکا در خاک کشورشان تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان؛ صدها تظاهر کننده امروز جمعه مقابل سفارت آمریکا در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین، گردهم آمدند و خروج نظامیان آمریکایی از جزیره «میندانائو» را خواستار شدند. معترضان که پلاکارد به همراه داشتند، پایان آنچه را مداخله نظامی آمریکا در کشورشان می دانند، خواستار شدند.

«رِناتو ریز» از سازماندهی کنندگان این تظاهرات گفت: «رئیس جمهور فیلیپین سرانجام شهامت آن را یافته است که در برابر مداخله آمریکا بایستد؛ ما نیز از درخواست رئیس جمهور برای داشتن سیاست خارجی مستقل که فقط به دنبال منافع فیلیپینی ها باشد و نه منافع ژئوپولتیک آمریکای امپریالیستی، حمایت می کنیم.» 

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، اوایل این هفته خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشورش را خواستار شده بود. «پِرفکتو یاسای» وزیر امور خارجه فیلیپین نیز دیروز پنج شنبه گفت کشورش هنوز آمریکا را متحد خود می‌داند؛ اما حاضر نیست امر و نهی این کشور درباره اوضاع حقوق بشر را به عنوان شرط دریافت کمک از آمریکا بپذیرد.
 
تظاهرات امروزِ شهر مانیل در شرایطی برگزار می شود که اظهارات اخیر رودریگو دوترته باعث تیرگی روابط فیلیپین و آمریکا شده است. آمریکا همچنین از سیاست های دوترته مبنی راه انداختن نبرد خونین علیه قاچاق مواد مخدر در فیلپین انتقاد کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار