حمایت از شرکت‌های استار‌ت‌آپ و دانش‌بنیان در راستای افزایش اقتصاد دانش‌بنیان

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: حمایت همه‌جانبه مالی و امکاناتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استار‌ت‌آپ سبب افزایش اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ناخالص ملی می‌شود.

محسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و برنامه‌های این مرکز آموزشی در جهت افزایش اقتصاد دانش‌بنیان کشور اظهار داشت: برای تولید محصولات فناور و تجاری‌سازی تولیدات، شرکت‌های دانش‌بنیان و استار‌آپ‌هایی نو دانشگاه علم و صنعت اقدامات خوبی را در جهت حمایت مالی از آنها انجام داده است.


وی ادامه داد: بالا بردن تولید ناخالص داخلی کشور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این دانشگاه یکی از راه‌های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بوده که این مرکز آموزش عالی طی جلسات مختلفی با استادان و دانشجویان نخبه و صاحب ایده‌های نو اقدام به تأسیس کارگروهی در انجمن ملی این دانشگاه برای نهایی شدن خلاقیت‌های جدید استعداد‌های درخشان کرد.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: این دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی تحقیق و پژوهش را جزو اولویت اصلی خود قرار داده و با وجود کمبود بودجه، پژوهش جزو اهداف اصلی این مرکز آموزش عالی بوده و در این راه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در بخش‌های مختلف علمی فعالیت می‌کنند.


کلانتر عنوان کرد: برای افزایش اقتصاد دانش‌بنیان، دانشگاه علم و صنعت توجه ویژه‌ای به عملیاتی شدن پروژه‌ها و تحقیقات کرده و همیشه سعی داشته فعالیت‌های علمی زیر نظر استادان خبره این دانشگاه به سرانجام برسد.


وی گفت: ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه محسوب شده و در این حوزه دانشجویان نخبه و علاقمند زیادی به همراه استادان بخش فضا مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار