در گفتگوی باشگاه خبرنگاران با دبیر کارگروه علوم پزشکی مجمع دانشجویان افغانستانی قم مطرح شد

ترغیب دانش‌آموزان مهاجر به انتخاب رشته‌های علوم پزشکی/ تشکر از سیستم آموزشی ایران

دبیر کارگروه علوم پزشکی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم از برگزاری طرح ویزیت رایگان مهاجرین در فرهنگسرای جوان خبرداد.

ترغیب دانش‌آموزان مهاجر به انتخاب رشته‌های علوم پزشکی/ تشکر از سیستم آموزشی ایرانفاطمه حسینی دانشجوی رشته مامایی و دبیر کارگروه علوم پزشکی مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری طرح ویزیت رایگان مهاجرین به همت دانشجویان افغانستانی علوم پزشکی استان قم طی چند روز در فرهنگسرای جوان خبرداد و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سطح بهداشت و آگاهی مهاجرین استان قم اجرا می‌شود.

وی يادآور شد: موارد دیگری چون مشارکت دانشجویان افغانستانی با پزشکان و متخصصان مهاجر در استان، ترغیب دانش آموزان مهاجر به انتخاب رشته‌های علوم پزشکی و ایجاد یک نوع اعتماد به نفس برای مهاجرين افغانستانی از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

این دانش آموخته علوم پزشکی تصریح کرد: دانشجویان پزشکی که در غرفه سلامت حضور دارند به تشخیص پزشک، بیمارانی که از لحاظ مالی و سلامت دچار مشکل هستند را شناسایی کرده و با رایزنی‌هایی با موسسات خیریه آنها را برای تهیه دارو و خدمات درمانی رایگان به آنان معرفی خواهیم کرد.
 
دبیر کارگروه علوم پزشکی استان قم با قدردانی و تشکر از سیستم آموزشی جمهوری اسلامی ایران که چنین فرصتی را در اختیار دانشجویان مهاجر قرار داده است از مسئولان دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور تقاضا کرد که مسئله شهریه آزاد دانشجویان افغانستانی را مورد بازبینی قرار بدهند. 

وی از تعرفه‌های سنگین شهریه در این رشته‌ها گلایه کرد و گفت: بنده دوستان افغانستانی را میشناسم که به دلیل سنگین بودن شهریه علی رغم قبولی در رشته‌های علوم پزشکی ناچار به انصراف از دانشگاه شده‌اند. 

گفتنی است این برنامه امروز نیز در مکان فرهنگسرای جوان استان قم در حال برگزاری است و متخصصان افغانستانی (ارتوپد، جراح داخلی،روانشناس، عمومی، ماما) در حال ویزیت و درمان رایگان مهاجرین هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار