انصارالله یمن یک مقر نظامیان سعودی را به کنترل خود درآورد

مقامات جنبش انصارالله یمن اعلام کردند نیروهای انصارالله و نیروهای متحد آنها یک مقر نظامی سعودی را در منطقه مرزی جیزان به کنترل خودشان درآورده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آسوشیتدپرس ، جنبش انصارالله اعلام کرد انصارالله و متحدانش در عملیاتی در تاریخ 11 سپتامبر با استفاده از توپخانه راکت و سلاح های سبک به این مقر نظامی سعودی حمله کردند و آن را به تصرف خودشان درآوردند.

سخنگوی ارتش سعودی در عین حال با رد اظهارات انصارالله، آن را «دروغ» خواند.

این در حالی است که یک ویدیوی 15 دقیقه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر و اواخر روز چهارشنبه توسط تلویزیون المسیره متعلق به انصارالله پخش شد، ظاهرا گلوله باران این قرارگاه بالای تپه و سلاح ها و مهمات به جا مانده از نظامیان فراری سعودی را نشان می دهد که به تصرف انصارالله درآمده است.

یکی از اعضای انصارالله می گوید: «ما با سلاح های خودشان با آنها خواهیم جنگید».

در این ویدیو همچنین نشان داده می شود نظامیان سعودی در حال رها کردن مواضع مستحکم خود و انتقال مجروحان به داخل یک خودروی زرهی هستند.

در این حمله همچنین یک دستگاه خودرو نظامی سعودی به آتش کشیده شد.

جیزان یکی از چند منطقه جنوبی عربستان است که برخی از یمنی ها می گویند طی قرن گذشته به طور غیرقانونی به اشغال سعودی ها درآمده است.

با این حال، مشخص نیست که آیا حمله به این قرارگاه در جیزان، آغاز عملیاتی گسترده تر برای تصرف و تحت کنترل درآوردن اراضی عربستان در این منطقه است یا خیر.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
الحمدلله زنده بادانصارالله
خداونداين شجره ملعونه رانابودگرداند
آخرین اخبار